همشهری آنلاین: فیلم‌های کوتاه «خانه فاطمه کجاست؟»، «خروج اضطراری» و «خروسک» در سیزدهمین جشنواره فیلم لوکانیای ایتالیا روی پرده می‌رود.

فیلم کوتاه

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری،فیلم‌های کوتاه «خروسک» و «خانه فاطمه کجاست؟» به کارگردانی فریدون نجفی و فیلم کوتاه «خروج اضطراری» به کارگردانی مهدی جعفری در بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره فیلم لوکانیا روی پرده می‌روند.

این سه فیلم محصول حوزه هنری هستند، این جشنواره از 20 تا 23 مردادماه در شهر پیستیچی ایتالیا برگزار می‌شود جشنواره فیلم لوکانیا اولین و مهمترین جشنواره بین‌المللی فیلم بلند و کوتاه درجنوب ایتالیا است.

داستان فیلم «خروسک» درباره پسر بچه‌ای است که برای ثابت کردن این که مادر بزرگش به بهشت می‌رود تلاش می‌کند طبق رسم‌ها و اعتقادات روستایشان خروسی را بر سر جسد مادربزرگ به صدا در آورد.

فیلم کوتاه «خانه فاطمه کجاست؟» که سال 2011 در بخش مسابقهKplus Generation شصت و یکمین جشنواره برلین به نمایش گذاشته شد درباره پسر بچه‌ای است که برای ادای نذر هر ساله مادرش که در بستر بیماری افتاده اقدام به جمع آوری نذورات می‌کند.

فیلم کوتاه «خروج اضطراری» به کارگردانی مهدی جعفری درباره پسر بچه‌ای است که در روز اول مدرسه، می‌خواهد به خانه برگردد اما مدیر مدرسه به او اجازه نمی‌دهد، او تصمیم می‌گیرد تا از مدرسه فرار کند.

 

 

کد خبر 175967

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز