همشهری آنلاین: آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران شب گذشته به کار خود پایان داد و پس از اهدای جوایز بخش بین‌الملل و سخنرانی دبیر جشنواره و رئیس سازمان سینمایی با پخش نماهنگ معرفی داوران بخش آثار دفاع‌مقدس، دینی و اجتماعی محمد خزاعی، داوود رشیدی، محمدرضا عرب و یدالله صمدی جوایز این بخش را اهدا کردند.

مراسم اهدای جایزه

به گزارش مهر، "نامه‌های خیس" ساخته مرجان اشرفی‌زاده بیشترین جوایز را از آن خود کرد.

یاس زرین بهترین فیلم اجتماعی به محمد داوودی برای فیلم "یک اسم" و یاس زرین بهترین کارگردانی به حمید نعمت‌الله برای فیلم "بیا از گذشته حرف بزنیم" اهدا شد.

همچنین یاس زرین بهترین فیلم دفاع‌مقدس به محمد جواد کاسه‌ساز برای فیلم "قبل از غروب" و یاس زرین بهترین کارگردانی این بخش به احسان عبدی‌پور برای فیلم "همسنگار" تعلق گرفت.

در ادامه یاس زرین بهترین فیلم بخش دینی به مجید اسماعیلی برای فیلم "ماه جبین" و یاس زرین بهترین کارگردانی به روح‌الله حجازی برای فیلم "ماه جبین" اهدا شد.

حجازی پس از دریافت این جایزه گفت: از هیات داوران و برگزارکنندگان این جشنواره تشکر می‌کنم. من این فیلم را به عشق حضرت عباس ساختم.

خوشبختانه توانستم فیلم را با پروداکشن خوبی تولید کنم. از مهندس ضرغامی می‌خواهم بودجه‌ تولید این قبیل آثار را بیشتر کنند تا بازهم به کیفیت‌های بالاتری برسیم.

در ادامه محمدرضا عباسیان، هاشم میرزاخانی، یدالله صمدی، ابراهیم فروزش و محسن علی‌اکبری جوایز بخش خانوادگی، کمدی، کودک و نوجوان و پلیسی حادثه‌ای را اهدا کردند.

در بخش فیلم‌های پلیسی-حادثه‌ای دیپلم افتخار به موسسه ناجی هنر اهدا شد.

همچنین یاس زرین بهترین کارگردانی و بهترین فیلم به ترتیب به مهدی کرم‌پور برای فیلم "اخراجی" و حسین طاهری برای فیلم "عملات مانگرو" تعلق گرفت.

مهدی کرمپور در هنگام دریافت جایزه گفت: از برگزارکنندگان این جشنواره سپاسگذارم. من امشب می‌خواهم این جایزه را به یک پلیس تقدیم کنم که مخالف آمدن من به سینما بود.

اما من معتقدم سینماگران انسان‌هایی متعهد هستند و به جامعه خدمت می‌کنند. این جایزه را به تیمسار مسعود کرم‌پور اهدا می‌‌کنم.

در ادامه این مراسم یاس زرین بهترین فیلم خانوادگی به علی تقی‌پور برای فیلم "پروانه‌ها" و یاس زرین بهترین کارگردانی فیلم خانوادگی به حجت قاسم‌زاده اصل برای فیلم "تنهایی" اهدا شد.

همچنین یاس زرین بهترین فیلم کمدی به اسماعیل عفیفه برای فیلم "دنده معکوس" و یاس زرین بهترین کارگردانی به مهرداد خوشبخت برای فیلم "وقت اضافه" تعلق گرفت.

یاس زرین بهترین فیلم کودک و نوجوان هم به کامران مجیدی و مجید اسماعیلی برای فیلم "خدا جیرجیرکها را دوست دارد" و یاس زرین بهترین کارگردانی در این بخش به مسعود کرامتی برای فیلم "فقط بیست" اهدا شد.

در ادامه این بخش با حضور جواد شمقدری و عباسیان یاس زرین بهترین فیلمنامه به ناصر رفاهی برای فیلم "پروانه‌ها" و یاس زرین بهترین دستاورد هنری به حسن سلطانی برای فیلم "حضور" اهدا شد.

همچنین یاس زرین بهترین بازیگر زن به فرشته سرابندی برای فیلم "وقت اضافه" و یاس زرین بهترین بازیگر مرد به شهاب حسینی برای فیلم "تنهایی" تعلق گرفت.

پس از حضور داوران بخش رویش یاس‌ها، علی معلم در توضیح این بخش گفت: در این بخش قرار بود به چهار رشته دیگر هم جایزه بدهیم اما نامزدهای این بخش به سه تا هم نرسید به همین دلیل این بخش را حذف کردیم.

این بخش‌ها عبارتند از بهترین چهره‌پردازی، بازیگر مکمل زن، بهترین جلوه‌های تصویری و میدانی.

در این بخش یاس زرین بهترین طراح صحنه و لباس به غفار رضایی برای فیلم "حرف مردم"، یاس زرین بهترین موسیقی به سعید انصاری برای فیلم "میان ماندن و رفتن" و یاس زرین بهترین صدا به رامین ابوالصدق برای فیلم "نامه‌های خیس" اهدا شد.

همچنین یاس زرین بهترین تدوین به سینا گنجوی برای فیلم "نامه‌های خیس" و یاس زرین بهترین تصویربرداری به محمد ناصری برای فیلم "پلاک 7" تعلق گرفت.

در بخش بهترین بازیگری، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به محسن قاضی‌مرادی برای فیلم "نامه‌های خیس" و یاس زرین این بخش به رضا بهبودی برای فیلم "آبروی از دست رفته آقای صادقی" اهدا شد.

همچنین یاس زرین بهترین بازیگر نقش اول زن به معصومه قاسمی‌پور برای فیلم "نامه‌های خیس" و یاس زرین بهترین بازیگر مرد به داریوش ارجمند برای فیلم "حرف مردم" تعلق گرفت.

قاسمی‌پور هنگام دریافت جایزه خود گفت: از هیات داوران برای اینکه بازی من را دیده‌اند تشکر می‌کنم.

از مرجان اشرفی‌زاده هم به خاطر تمام دغدغه‌های زنانه‌ای که دارد قدردانی می‌کنم. همچنین این جایزه را به تمام زنان ایرانی می‌دهم که اگر هر جایی باشند با صبر و عشق زندگی می‌کنند.

داریوش ارجمند نیز افزود: من امروز از گرفتن این جایزه افتخار می‌کنم زیرا تا کنون چنین هیاتی از داوران را کنار هم ندیده بودم.

در ادامه یاس زرین بهترین فیلمنامه به آیدا پناهنده و ارسلان امیری برای فیلم "آبروی از دست رفته آقای صادقی" و یاس زرین بهترین کارگردانی به مرجان اشرفی‌زاده برای فیلم "نامه‌های خیس" اهدا شد. یاس زرین بهترین فیلم اول نیز به عادل یراقی برای فیلم "آشنایی با لیلا" تعلق گرفت.

علی معلم داور این بخش عنوان کرد: امسال زنان در این جشنواره بهتر از مردان بودند. ایران تنها کشوری است که فیلمسازان زن زیادی دارد. امیدوارم روز به روز هم افزایش پیدا کند.

در پایان این مراسم یاس زرین بهترین فیلم به ناهید دل‌آگاه و شبکه چهار سیما برای فیلم "نامه‌های خیس" جایزه ریاست سازمان سینمایی نیز به جمشید بهمنی برای کارگردانی فیلم "نه یک اتفاق ساده" اهدا شد.

همچنین یاس زرین بهترین فیلم با موضوع بیداری اسلامی به "دره گرگ‌ها" به کارگردانی زبیر ساسماز و یاس زرین بهترین فیلم ایرانی و خارجی از نگاه تماشاگران به ترتیب به "نامه‌های خیس" و "دره گرگها" تعلق گرفت.

حاشیه:

- حضور دوباره گشت ارشاد در حاشیه برگزاری این مراسم جالب توجه بود.

- این مراسم برخلاف افتتاحیه با نظم خاص و در زمان مناسب و تعیین شده برگزار شد.

- مریلا زارعی داور بخش مسابقه این جشنواره و یکی از اعضای هیات مدیره خانه سینما عنوان کرد: من به دنبال تریبون بودم که حرف‌هایی را بزنم.

اما به خاطر آشنایی با عباسیان امشب این کار را انجام نمی‌دهم. با اینکه امشب حال خوبی دارم اما نتوانستم کنار جواد شمقدری در میان هیات داروان بایستم!

- بیشتر داوران بخش اصلی این جشنواره دیدن فیلم "نامه‌های خیس" را به مدعوین توصیه کردند.

- در این مراسم هنرمندانی چون محمد بزرگ‌نیا، پرویز شیخ‌طادی، مینو فرشچی، شهرام شاه‌حسینی، داوود رشیدی، شراره رخام، عبدالرضا و پندار اکبری، امیریل ارجمند، محمدرضا شفیعی، نادر مقدس، محمد زرین‌دست، جمال شورجه و... حضور داشتند.

 

کد خبر 174836

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز