همشهری آنلاین: در این رزمایش موشکهای دور برد، میان برد و کوتاه برد از اقصی نقاط کشور به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک خواهند شد تا دقت موشکها ، میزان اثر گذاری کلاهک ها و سنجش سامانه ها بررسی و ارزیابی شوند.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در نشست خبری که به منظور تشریح اهداف و برنامه‌های رزمایش پیامبر ‌اعظم(7) برگزار شد با اعلام این خبر افزود: در این رزمایش موشک‌های دور برد، میان برد، و کوتاه برد از اقصی نقاط کشور به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک خواهند شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سپاه نیوز، سردار حاجی‌زاده رزمایش پیامبر اعظم(7) را در ادامه رزمایش‌های سالیانه سپاه عنوان و تصریح کرد: تفاوت عمده این رزمایش با رزمایش‌های گذشته احداث و ایجاد پایگاهی مشابه پایگاه‌های هوایی کشورهای فرا منطقه‌ای در دل کویر است که بنا داریم با شلیک موشک به داخل این پایگاه‌ها شرایطی فراهم شود که فرماندهان میزان دقت موشک‌ها، اثرگذاری کلاهک‌ها و سنجش سامانه‌ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

وی با اشاره به دستاوردهای جدیدی که در طی رزمایش پیامبر اعظم(7) مورد آزمایش قرار می گیرند گفت: در رزمایش موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه، موشک‌های قیام که از دو سال پیش کار تحقیقاتی آنها به اتمام رسیده و با تحویل و سازماندهی در یگان‌های مختلف در رزمایش پیامبر اعظم(7) به طور انبوه استفاده می‌شوند.

سردار حاجی‌زاده افزود: همچنین در این رزمایش موشک ضد شناور خلیج فارس که در سال گذشته توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شد شلیک خواهد شد.

در این رزمایش شاهد بهبود بخشی سامانه‌های زمینی نیز خواهیم بود که در ادامه رزمایش توضیحات لازم در این خصوص ارائه خواهد شد.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: در رزمایش‌های گذشته فارغ از برد موشکها آنها را در مکان مشخص با اهداف متفاوت مورد آزمایش قرار می‌دادیم اما در رزمایش پیامبر اعظم(7) از نقاط مختلف کشور به سمت هدف واحد در کویر سمنان بیش از ده‌ها فروند موشک شلیک خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان با اشاره به پیام‌های این رزمایش گفت: با چنگ و دندانی که برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و منطقه‌ای به جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهند که بیشتر به بلوفی شبیه است، این رزمایش دارای پیامی به کشورهای ماجراجو است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایستادگی برابر زورگویی‌های آنان در کنار ملت ایران مصمم و استوار بوده و هرگونه شرارت آنها را قاطع و محکم پاسخ خواهد داد و در روز واقعه موشک‌های سپاه همچون ساعقه بر سر آنان فرود خواهد آمد.

وی اذعان داشت: نمایش مقتدرانه و به کارگیری پرتاب انواع موشک‌های پیشرفته و به رخ کشیدن دستاوردها و تجهیزات نوظهور سپاه که به دست متخصصین و دانشمندان ایرانی طراحی و توسط صنایع نظامی کشور تولید می‌گردد نشان از اضمحلال و بی‌خاصیت شدن تحریم‌های 33 ساله نظامی غرب بر علیه جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان سخنانش تاکید کرد: امروز مفتخریم که بعد از 33 سال تحریم نظامی، به فضل الهی کشور وارد کننده سیم خاردار به یک کشور تولیدکننده تجهیزات پیشرفته دفاعی و فضایی تبدیل شده است.

کد خبر 175921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز