گروه سیاسی: فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ علاقه‌ای به جنگ با سایر کشورها ندارد گفته است:

پاسخ پشیمان‌کننده‌ای به تهاجمات احتمالی دشمنان خواهیم داد. سردار حاجی‌زاده به فراوانی پایگاه‌های قدرت‌های فرامنطقه‌ای در همسایگی ایران اشاره کرده و گفته است که گرچه وجود این پایگاه‌ها در ابتدا تهدید محسوب می‌شد اما امروز ما نه تنها وجود آنها را تهدید نمی‌دانیم بلکه به این پایگاه‌ها به مثابه فرصت نگاه می‌کنیم.

در سالروز ولادت امام حسین‌(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) که به نام روز پاسدار و روز جانباز نامگذاری شده است مقامات سپاه، هر یک در برنامه‌ای ضمن پاسخ به برخی تهدیدهای نظامی، انتقاداتی هم از برخی تخریب‌ها علیه سپاه کرده و واکنشی هر چند کوتاه به این تخریب‌ها نشان دادند.

حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک برنامه تلویزیونی گفت که سپاه بر نیمه آشکار و پنهان حرکات دشمن نظارت دارد. اگر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم که سابقه 10 ساله جانشینی در ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایام فرماندهی محسن رضایی بر این سپاه را داشت، به بهانه حضور در هشتمین مراسم انتخاب کتاب سال سپاه، تخریب‌ها علیه سپاه را از روی «نادانی سیاسی و نفهمی» فرض کرده بود، دیروز محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهمان قوه‌ای بود که لاریجانی ریاستش را عهده دار است و در سخنانی در صحن علنی توصیه کرد که همه باهم باشند. محسن رضایی گفت که ایران قصد لشکرکشی به منطقه را ندارد.

او افزود: هیچ‌چیز به جز نفوذ ایران در منطقه برای آمریکا خطرناک‌تر نیست و آنها از این نفوذ می‌ترسند چرا که اگر روزی صحبت از نفوذ ایران کنند آنگاه حضور تانک‌ها و ناوهای خودشان را نمی‌توانند توجیه کنند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز درخصوص توانمندی‌های موشکی سپاه در مقابله با تهدیدات احتمالی گفت:

در طراحی راهبردی خود شعاعی را به نام شعاع بازدارندگی تعریف کرده‌ایم که به تمامی منافع راهبردی دشمن در منطقه مربوط می‌شود تا بتوانیم درصورت نبرد، جنگ را در هر سطحی مدیریت کنیم. سلامی افزود: موشک‌های ما از لحاظ برد، قدرت تخریب، سرعت آماده‌سازی، دقت و تمامی اقتضائات عملیات پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. ذخایر دفاعی ما آنقدر زیاد است که گاهی برادرانمان در نیروی هوافضای سپاه برای نگهداری آنها از لحاظ مکان و ظرفیت با محدودیت مواجه می‌شوند. 

کد خبر 175074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز