همشهری آنلاین: فهیمه میرزاحسینی کارگردان نمایش "خداحافظ راکون پیر" در یادداشتی کوتاه این نمایش را دریچه‌ای برای پذیرفتن یکی از درک ناشدنی ترین واقعیت‌های زندگی معرفی کرد.

نمایش کودک

به گزارش همشهری آنلاین، این کارگردان تئاتر عروسکی که سرپرستی گروه تئاتر درخت سیب را نیز برعهده دارد، می‌گوید:

"درک مرگ همیشه برایم سخت بود و خب، آنچه که برای خود درک ناشدنی و پذیرفتنی باشد را چطور می‌توان برای کودکی که در تمام عمرِ اندکش، حتی نام مرگ را هم نشنیده توضیح داد ... تااینکه روزی قصه‌ای خواندم - البته اولش دوستی فقط خط کلی‌اش را برایم تعریف کرد- قصه‌ای از خانم کلر ژوبرت که در آن بچه هفتم خرگوشی نمی‌خواهد از شکم گرم، راحت و کوچک مادرش به دنیا بیاید و راکون پیر با توصیف بزرگی و زیبایی دنیا بچه خرگوش را مشتاق دیدن این جهان و سرانجام به دنیا آمدن می‌کند.

راکون رفته رفته دنیا را به خرگوش کوچک نشان می‌دهد، همانطور که خودش پیر و پیرتر می‌شود و بالاخره هم روزی دیگر چشمهایش را باز نمی‌کند... حالا راکون بدنیایی دیگر رفته که بسیار بسیار بزرگتر از این جهان ماست ... دنیایی که برای رفتن به آن دیگر به جسم نیازی نیست... .

مقایسه سه جهان،در قصه‌ای به این کوتاهی مرا بسیار توجیه کرد آنقدر که به لطف آن و نمایشی که بر این اساس شکل گرفته -حالا دیگر- بهتر می‌توانم مرگ را برای کودکان توضیح بدهم.

نمایش عروسکی "خداحافظ راکون پیر" سعی دارد تا در کنار تمام زیبایی‌های جهان مسئله اجتناب ناپذیر مرگ را به شیرینی برای کودکان توصیف کند".

نمایش "خداحافظ راکون پیر"به کارگردانی فهیمه و سیما میرزاحسینی در مرکر تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در ساعت 19 اجرا می‌شود.

گروه درخت سیب با بهره‌گیری از طراحی صحنه ویژه و چند وجهی که در آن انواع عروسک‌های تاپتیبل و سایه بکار گرفته شده‌اند دنیایی شگفت انگیز و بسیار شاد برای کودکان خلق کرده‌اند.

آهنگسازی این نمایش را سعیده میرزا حسینی و طراحی و ساخت عروسک‌های آن را سیما و سمانه میرزاحسینی بر عهده دارند.

علی تابع امام نیز طراحی و ساخت دکور آن را انجام داده است.

نمایش "خداحافظ راکون پیر" در ساعت 19 و صبح ها ویژه مهدها و مراکز، در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان عموم مخاطبان است.

شماره‌های 09199377965 و 88980721 برای رزرو اجرا و پیش فروش بلیط فعال است.

 

 

کد خبر 175250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز