همشهری آنلاین: نمایش «شاه علمتاب،کنیزک بی تاب،سونات مهتاب» به نویسندگی و کارگردانی رسول نجفیان و تهیه‌کنندگی فرشید فاتحی همه روزه در ساعت 21:30 به روی صحنه سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران می‌رود.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایش داستان شاهی را روایت می‌کند که به شدت از همسرش که نازاست، هراس دارد و در غیاب همسر کنیزی اختیار گزیده تا صاحب فرزندی ذکور شود و در همین حین پی به عشق کنیزک با پسر دیگری می‌برد و سعی می‌کند تا پسرک را زار و پریشان کند و حالا آیا کنیز از عشق خود بیزار می‌شود و یا پای دلدار بیمار خویش می‌ایستد؟

نجفیان در این اثر برای پیشبرد داستان از عروسک‌ها استفاده کرده است.

خود نجفیان نقش راوی را دارد و بهروز عنایتی نقش شاه،حمید رضا جهانگیری وزیرو جلاد،علیرضا گیلوری شاعر، محمد نجفیان الماس، شاهین علی پور آشالوس، مستانه جم نیا کنیز، محمد رنجبر سهراب زرگر، فرشید هاشمیان برده فروش را در این نمایش اجرا می‌کنند.

طراحی لباس و صحنه و عروسک‌ها به عهده نسرین شریعتی است و آهنگسازی این نمایش نیز توسط رسول نجفیان صورت پذیرفته است.

نمایش «شاه علمتاب، کنیزک بی تاب، سونات مهتاب»از نمایش‌های عروسکی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاترعروسکی(مبارک) است که به روی صحنه سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران می‌رود.

این جشنواره از 10 تا 15 تیرماه با حضور گروه‌های تئاتر ایرانی و خارجی در تهران برگزار می‌شود.

نمایش «شاه علمتاب، کنیزک بی تاب، سونات مهتاب» همه روزه تا پایان تیرماه در ساعت 21:30 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

کد خبر 175389

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز