همشهری‌آنلاین: پیکر استاد حمید سمندریان، چهره‌ پرفروغ تئاتر ایران ساعت 9 صبح روز شنبه 24 تیر ماه از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع خواهد شد

حمید سمندریان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر مجید سرسنگی، گفت: بنا به درخواست خانواده مرحوم  حمید سمندریان و به ویژه همسر ایشان خانم هما روستا مراسم تشییع پیکر استاد فقید تئاتر ایران؛ از مقابل سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

مراسم ختم وی دوشنبه 26 تیرماه ساعت 18 در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

تماشاخانه ایرانشهر سال 88 و با حضور محمدباقر قالیباف به نام استاد سمندریان نامگذاری شد.

more

 سمندریان صاحب  تماشاخانه شد

گزارش همشهری‌آنلاین حاکیست ساعاتی بعد از انتشار خبر درگذشت استاد زنده‌یاد حمید سمندریان،اهالی تئاتر  که شاید بسیاری از آنها تجربه همکاری یا شاگردی مرحوم سمندریان را در کارنامه کاری خود داشتند،به صورت خودجوش در سالن تالار اصلی تئاتر شهر گرد آمدند و به یاد او به سوگ نشستند.

حامد بهداد هنگام سخنرانی در مراسم سمندریان در تئاتر شهر

همچنین بنا به پیشنهاد اهالی تئاتر قرار شد هفته بزرگداشت سمندریان در کل کشور برگزار شود و هر تئاتری که در هر نقطه از کشور برگزار می‌شود، ده دقیقه نخست آن با نمایشنامه خوانی از متن گالیله نوشته برتولت برشت همراه باشد. این نمایشنامه قرار بود توسط استاد سمندریان در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه برود ،اما مرگ به او مهلت نداد تا یکی از دوست‌داشتنی ترین نمایشنامه‌های عمرش را به صحنه ببرد. 

more درگذشت حمید سمندریان،چهره‌ نامدار تئاتر ایران

کد خبر 177244
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز