سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش"پدر خوانده ناپلی" نوشته ادواردو دفلیپو که برای نخستین بار در ایران ترجمه و اجرا شد، مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های کشور ایتالیا قرار گرفت.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، نمایش"پدر خوانده ناپلی" نوشته "ادواردو دفلیپو"، ترجمه مشترک محمد نیلی و بابک محمدی و به کارگردانی بابک محمدی برای نخستین بار در ایران ترجمه و در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر با 32 اجرا به کار خود پایان داد.

این نمایش در اجرای خود در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر مورد استقبال سفیر و رایزن‌های فرهنگی کشور ایتالیا قرار گرفت و در اجراهای خود میزبان هنرمندان و بیش از چهار هزار نفر از علاقمندان به هنر تئاتر بود.

ترجمه و اجرای نمایشنامه"پدر خوانده ناپلی" در کشور ایران مورد توجه مطبوعات کشور ایتالیا قرار گرفت و در همین راستا، روزنامه ایتالیایی "asna" همزمان با اجرای نمایش"پدر خوانده ناپلی" در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر نوشت؛ برای اولین بار در تهران تئاتر "ادواردو دفلیپو" به روی صحنه رفت.

یک کمدی در سه پرده، با یک ترجمه وفادار به متن اصلی (به زبان فارسی) اجرای این نمایش کاملا با متن اصلی مطابقت داشت.

بابک محمدی کارگردان این نمایش در گفت وگو با این روزنامه گفت: متن این نمایش را به دلیل اینکه با فرهنگ ایرانی نزدیکی داشت برای اجرا انتخاب کردم.

روزنامه ایتالیایی "libero" در ارتباط با اجرای این اثر در ایران نوشت؛ یک کمدی در سه پرده در یک سالن تئاتری در ایران با ظرفیت دویست تماشاگر اجرا شد.

نمایشی با یک ترجمه وفادار به متن اصلی، موضوع این نمایشنامه در مورد تعدادی زیادی از تماشاچیان واقع شده و در پایان نمایش پس از مرگ "دون آنتونیو" بسیاری متاثر می‌شوند.

همچنین این روزنامه نوشت، چون نام منطقه سانتیا در حوالی ناپل برای مردم ایران شناخته شده نیست.

محمدی نام نمایشنامه را به "پدر خوانده ناپلی" تغییر داده است. جالب اینکه موضوع این نمایشنامه مورد توجه تعداد زیادی از تماشاچیان واقع شده و در پایان نمایش و پس از مرگ دون آنتونیو بسیاری از ایرانیان متاثر می‌شوند.

این روزنامه شرحی نیزاز فعالیت‌های بابک محمدی در کشور ایتالیا را نگارش کرده است.

روزنامه ایتالیایی "umbtia_left.it" نیز نوشت؛ کارگردان ایرانی، تحصیل کرده پروجا(ایتالیا) تئاتر ادوارد را به تهران برد.

برای اولین بار در ایران در یک مرکز مهم هنری"تماشاخانه ایرانشهر" نمایشنامه "ادواردو دفلیپو" به روی صحنه رفت.

نمایش"پدر خوانده ناپلی" به کارگردانی بابک محمدی جمعه شب 9(نهم) تیر ماه با پشت سر گذاشتن سی و سه اجرا در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر به کار خود در این مجموعه پایان داد.

 

کد خبر 176058

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز