همشهری آنلاین: در کنار بیست و یکمین کنگره یونیما؛ نمایش عروسکی "دختران باغ‌های قالی" خردادماه در فستیوال چین اجرا می‌شود.

نمایش

به گزارش ایلنا، افسانه زمانی کارگردان این نمایش گفت: این نخستین دوره این جشنواره است که در کنار بیست و یکمین کنگره یونیما در شهر شانگ دو چین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حدود 60 گروه از سراسر دنیا در این فستیوال حضور دارند، افزود: در واقع از 5 قاره آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه در این فستیوال عروسکی شرکت کرده‌اند.

زمانی ادامه داد: در حال حاضر برای حضور در این فستیوال آمادگی لازم را داریم و قرار است سه اجرا در جشنواره داشته باشیم، همچنین در کنار بیست و یکمین کنگره یونیما علاوه بر این جشنواره، نمایشگاه و کارگاه آموزشی نیز بر پا خواهد شد.

نمایش "دختران باغ‌های قالی" نوشته هنگامه مفید قصه دخترک قالی بافی است که نقش قالی خود را گم می‌کند و وارد دنیای خیالی قالی‌ها می‌شود و در هر باغی به معرفی آن باغ و نقش قالی می‌پردازد تا به نقش گمشده خود برسد.

غزل اسکندرنژاد، نسیم امیرخسرو، نگار میرفخرایی، سمیه نادری، حمید شکوهی، فاطمه ذوقی، زهرا ناظری و مرضیه سرمشقی بازی‌دهندگان عروسک‌های این نمایش محسن ایمانخانی و اکرم اصغری طراحی و ساخت عروسک، سینا ییلاق‌بیگی طراحی صحنه، عبدالله آتشانی آهنگسازی، پیمان شریعتی، مدیرتولید و دستیار کارگردان و هنگامه سازش مدیرصحنه و دستیار طراح صحنه این نمایش هستند.

این نمایش که کاری از گروه تئاتر آرین است پیش از این در تالار هنر اجرای عمومی شده بود.

 

کد خبر 164743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز