همشهری آنلاین: علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع تاخیر در افزایش حقوق کارمندان در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی معتقد است که سطح عمومی قیمت‌ها از بیکاری سبقت گرفته است و به نقطه جوش نزدیک شده است.

محمدرضا باهنر در نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای عالی و هیات مدیره‌های سازمان نظام پرستاری، گفت: مردم ما دو مطالبه عمومی بسیار بزرگ دارند که عبارت است از وضعیت اشتغال و سطح عمومی قیمت‌ها.

وی اظهار کرد: البته در زمینه افزایش سطح عمومی قیمت‌ها دنبال مقصر نمی‌گردم، اما یکی از عوامل اصلی آن رشد نقدینگی است و مردم برای جبرانی گرانی‌ها خواستار افزایش حقوق خود هستند، نخستین دارویی که برای رفع این مشکل تجویز می‌شود این است که حقوق‌ها تا اطلاع ثانوی افزایش پیدا نکند، این در حالی است که برخی از مسئولان اظهار می‌کنند که 100 هزار تومان به دستمزد کارکنان تامین اجتماعی افزوده شده است، اما این افزایش قیمت به صورت گرانی نمود پیدا خواهد کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اساسی نمایندگان مجلس نهم، تلاش عاقلانه و عادلانه برای حل مشکل سلامت در کشور است، اظهار کرد: بهداشت و درمان موضوعی است که هم امکانات لازم و هم بودجه برای پرداختن به آن را داریم، این در حالی است که در حال حاضر بسیاری از هزینه‌های درمانی به خانواده‌ها تحمیل می شود و اگر یک بیمار سرطانی در خانواده‌ای زندگی کند، وضعیت اقتصادی خانواده دچار اختلال می‌شود.

باهنر درباره تلاش‌های صورت گرفته برای حل این مشکل، گفت: قدم اول در این راه را در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برداشته‌ایم و در تلاش هستیم که در بیمارستان‌های دولتی مردم به رایگان درمان شوند، البته اجرایی کردن آن مشکل است و امکان دارد باعث افزایش زیر میزی در بخش خصوصی شود، البته ما در تلاش هستیم در دو سه مرحله درمان بیماران در بخش دولتی مجانی شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که مردم باید به جز رنج بیماری دغدغه‌ دیگری نداشته باشند، تحقق این امر امکان‌پذیر است اما لازم است که همه مردم از جمله پرستاران کمک کنند و سیستم ارجاع به خوبی انجام شود، اگر این کارها عملیاتی شود، می‌توانیم باعث آرامش فیزیکی و روانی مردم شویم.

وی تاکید کرد: مجلس نهم آماده هر گونه سرمایه‌گذاری در زمینه بهداشت و درمان است، چرا که امنیت و سلامت دو مطالبه بزرگ مردم هستند که مهجور باقی مانده‌اند.

باهنر تاکید کرد: قصد خصوصی‌سازی سلامت را نداریم ولی می‌توانیم خدمات را به گونه‌ای مناسب از بخش خصوصی خریداری کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سلامت کالایی بدون کشش است و بیمار برای درمان حاضر است هر قیمتی را بپردازد، در این شرایط حاکمیت وظیفه دارد تا شرایطی فراهم کند تا مردم قیمتی را که لازم است بپردازند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: متاسفانه در مجلس با نوعی پارادوکس مواجه هستیم به گونه‌ای که تعداد زیادی از نمایندگان بیشتر به حرف مردم گوش می‌کنند و وقت خود را برای حل مشکلات آنان کمتر صرف می‌کنند، این در حالی است که بعضی دیگر از نمایندگان آنقدر در مسایل ملی غرق می‌شوند که از مشکلات مردم غفلت می‌کنند. در این شرایط لازم است تعادلی بین گوش دادن به حرف مردم و تعامل و گفت‌وگو در مجلس به وجود آید.

باهنر تاکید کرد: لازم است نمایندگان مجلس به جوانب مختلف یک موضوع توجه کنند چون اگر تنها به جنبه‌ای از یک موضوع توجه شود، در نهایت سودی عاید کشور نمی‌شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود پرستار در کشور، اظهار کرد: اگر قصد فشار آوردن برای تامین نیروی پرستار را داشته باشیم، ظرف پنج سال آینده آنقدر تعداد پرستاران آموزش دیده زیاد می‌شود که مجبور می‌شویم آنان را مانند پزشکان عمومی صادر کنیم، چرا که در حال حاضر باید در به در برای پیدا کردن شغل برای پزشکان عمومی بگردیم.

باهنر در پایان گفت: زمانی که با صاحبان شغل‌های مختلف صحبت می‌کنیم ممکن است به این نتیجه برسیم که تک‌تک شغل‌ها سخت و زیان‌آور هستند، اما ما مجبور هستیم دسته‌ای از شغل‌ها را سخت و زیان‌آور تعریف کنیم، از سوی دیگر لازم است برای تعامل بیشتر با گروه‌هایی مانند پرستاران با نمایندگان سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی تعامل داشته باشیم تا بتوانیم به نتایج بهتری دست یابیم.

تاخیر در افزایش حقوق کارمندان در کمیسیون اجتماعی بررسی می‌شود
 
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع تاخیر در افزایش حقوق کارمندان در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: احکام مربوط به افزایش حقوق هنوز ابلاغ نشده چرا که بودجه عملا در خردادماه ابلاغ شد و طبیعی است وقتی قانون بودجه با تاخیر نوشته می‌شود ابلاغ احکام نیز به طول می‌انجامد.

وی با تاکید بر لزوم اعمال افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان گفت که این موضوع در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

 

کد خبر 175248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز