همشهری آنلاین: ظاهرا دولت بودجه لازم برای افزایش حقوق کارمندان را در لایحه بودجه سال 91 پیش بینی نکرده و مجلس هم مبلغی در این رابطه در بودجه لحاظ نکرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبنی بر کسری ۵ هزار میلیارد تومانی اعتبارحقوق کارمندان در بودجه سال ۹۱ گفت: خوب بود دولت در بودجه پیشنهادی‌اش همه هزینه‌های جاری از جمله حقوق کارمندان را شفاف پیش‌بینی می‌کرد نه اینکه در حین بررسی بودجه یکباره اعلام کنند کسری داریم .

وی افزود: اگر ‌نیاز باشد دولت می تواند متمم ارائه کند مجلس هم بررسی و تصویب می کند.

لازم به ذکر است دولت موظف است درآمدها و هزینه های کشور را در قالب لایحه بودجه  مشخص کرده و به مجلس بفرستد. مجلس حق ندارد هزینه ای برای دولت در لایحه بودجه پیش بینی کند مگر اینکه محل درآمد آن را معلوم کند به عبارت روشنتر این دولت است که در خصوص اتخاذ تدبیر بودجه افزایش حقوق کارمندان سستی به خرج داده ولی قصد دارد توپ این سستی را به زمین مجلس بیندازد.

دولت زمانی اعلام کرد منتظر افزایش حقوق کارمندان در قالب لایحه بودجه سال 91 است که این لایحه در مجلس تصویب و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده بود. یعنی زمانی که لایحه بودجه درمجلس بررسی می شد پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان را در مجلس مطرح نکرد که مصوبه اش به لایحه بودجه اضافه شود.

با این حساب کارمندان نباید منتظر افزایش حقوق خود باشند.  دولت باید متمم بودجه را به مجلس ارائه کند و مجلس نیز آن را بررسی و تصویب کرده و شورای نگهبان آن را تایید کند و دوباره مجلس مصوبه را به دولت ابلاغ کند تا سیر قانونی شدن افزایش حقوق طی شود. مگر این که دولت خود از محلهای درآمدیش این نقیصه را جبران کند و کارمندان به خواسته افزایش حقوقشان برسند.

کد خبر 171382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز