دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات دولتی، چگونگی استخدام توسط دولت در مشاغل حاکمیتی و تصدی‌گری را تشریح کرد.

احمد بزرگیان در گفت‌وگو باایسنا، با بیان این‌که در سال گذشته 350 خدمت الکترونیکی در دستگاه‌های مختلف ارائه می‌شد، اظهار کردک برای سال 91، هدف‌گذاری کردیم که اصلاح فرایند انجام کار و الکترونیکی شدن 200 خدمت صورت بگیرد که در این راستا بر این امر به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در این اقدام، اخذ فرایند پر مراجعه توسط مردم با کمک دستگاه‌ها را شناساسی کردیم تا فرایند انجام آن‌ها به‌منظور دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات دولتی به ویژه مواردی که کار جنبه استعلام و دریافت جواز دارد، کوتاه‌تر شود.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری گفت:‌ در صورت امضای تفاهم‌نامه بین دفاتر پیشخوان با دستگاه‌های مربوطه امکان ارائه خدمات توسط این دفاتر فراهم می‌شود.

به گفته او، بسیاری از دستگاه‌ها خدماتشان را از طریق وبگاه خود یا پرتال iranmardom.ir ارائه می‌دهند.

بزرگیان با بیان این‌که در راستای نوسازی و تحول نظام اداری بحث‌های ساختاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: اخیرا هم با تغییر معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، کارهایی که در ارتباط با عملیاتی شدن سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری در سال 89، جلساتی برگزار شده و به سمتی پیش می‌رویم که آن سیاست‌ها به وسیله دستگاه‌ها در قالب کمیسیون‌های اجرایی بتوانیم محقق کنیم.

به گفته او چگونگی تغییر ساعات اداری در ماه رمضان از اختیارات هیات وزیران است و اگر موردی باشد، ابلاغ می‌شود.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در پاسخ به این‌که آیا استخدام‌ها در سال جاری مغایرتی با کوچک شدن دولت ندارد؟ گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری به ازای خروج هر یک نیروی مشاغل حاکمیتی، ورود یک نیرو را به مجموعه دولت خواهیم داشت که درباره مشاغل تصدی‌گری به ازای خروج سه نفر یک ورودی را خواهیم داشت که زمینه کاهش نیروی انسانی در بخش تصدی‌گری را فراهم می‌کند.

کد خبر 177664
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز