گروه اقتصادی: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت تصمیمی درخصوص اصلاح لایحه بودجه 91 برای مقابله با اثرات تحریم‌ها ندارد، با ابراز بی‌اطلاعی از تصمیم مجلس برای این اقدام گفت:

قانون بودجه 91 مصوب مجلس است و طبق روال سال‌های گذشته قانون بودجه اجرا می‌شود و براساس اولویت تخصیص می‌یابد. پیش از این برخی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از احتمال بازنگری در مفاد قانون بودجه سال‌جاری خبر داده بودند. به گزارش مهر، بهروز مرادی، در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس و دولت به توافقی برای اصلاح قانون بودجه 91 به‌دلیل قرار داشتن در شرایط اقتصادی موجود رسیده‌اند، گفت:

به لطف خدا مجلس و دولت کاملا با هم در بحث بودجه هماهنگ هستند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت تصمیمی برای اصلاح قانون بودجه91 ندارد و آیا در این‌باره دولت جلسه‌ای با نمایندگان مجلس نداشته است، گفت: نه، اصلا نیازی به اصلاح بودجه نیست و در دولت چنین تصمیمی گرفته نشده، آنچه به‌عنوان بودجه 91 مصوب شده برای دولت سرلوحه کار قرار می‌گیرد.

مرادی ادامه داد: درباره نحوه اجرا هم کاملا مجلس و دولت با هم هماهنگی دارند. اطلاعی هم درباره کار مجلس یا اینکه کارگروهی برای این کار تشکیل شده باشد ندارم و نمی‌توانم قضاوت کنم. وی درباره تلاش مجلس برای اصلاح یا حذف جدول شماره 12 بودجه 91 که براساس آن مقادیر زیادی پول به بیش از 150 مؤسسه داده می‌شد، نیز گفت:

در این‌باره هرآنچه مجلس به جمع بندی برسد دولت می‌پذیرد. چندی پیش غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرده بود برای به نتیجه رسیدن در تنظیم مجدد بودجه 91 یا دولت لایحه می‌دهد یا درصورت عدم‌ارائه لایحه، مجلس طرحی تنظیم خواهد کرد. کارگروهی نیز در کمیسیون بودجه مجلس تنظیم شد تا کار هرچه سریع‌تر پیش برود.

نماینده تهران همچنین در پاسخ به این سؤال که کدام بخش‌های بودجه احتمالا اصلاح خواهد شد، گفت: ما می‌خواهیم مطابق درآمدهایی که داریم مجددا پیش‌بینی‌های واقع‌بینانه داشته باشیم و بودجه را اولویت‌بندی کنیم. او گفته بود: دولت می‌گوید خودم این کار را انجام می‌دهم و نیاز به طرح نیست. اما به‌نظر ما حتما طرح یا لایحه نیاز است زیرا تغییرات بودجه تا حدی امکان‌پذیر است اگر بیشتر از سقف مشخصی باشد نیاز به کسب مجوز از مجلس دارد.

کد خبر 182420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز