همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مترو گفت: تا پایان ماه جاری، ۴ کیلومتر از توسعه غربی خط ۴ مترو تهران به طور رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تهران سما، مهندس هابیل درویش با بیان این مطلب افزود: ایستگاه های ارم سبز ، اکباتان و شادمان سه ایستگاه باقی مانده در خط 4 مترو هستند که به جز ایستگاه شادمان، دو ایستگاه دیگر به زودی مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرند و ایستگاه شادمان نیز به دلیل متقاطع بودن ، بعد از عملیات تکمیلی مورد نیاز ، به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: خط 4 مترو یکی از مهمترین خطوط این شبکه به طول حدود 21 کیلومتر و با 19 ایستگاه است که شامل یک پارکینگ، یک پایانه و تعمیرگاه و سه پست برق بوده و از ایستگاه اکباتان (تبادلی با ایستگاه ارم سبز در خط 5 ) در غرب تهران آغاز و پس از عبور از شهرک اکباتان، خیابان آزادی، انقلاب اسلامی و پیروزی تا پایانه افسریه در شرق تهران ادامه می یابد.

درویش تصریح کرد: این خط در طول مسیر خود ، بخش هایی مانند فرودگاه مهرآباد ،دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیر کبیر و مراکز نظامی و مسکونی در شرق تهران را به هم مرتبط می سازد.

وی افزود: با تکمیل خط 4 میزان جابه جایی های مترو افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود که شهروندان استقبال بسیار خوب و چشم گیری از ایستگاه های جدید خط 4 داشته باشند. به ویژه با افتتاح ایستگاه ارم سبز ، مسافرانی که از کرج به تهران می آیند قادر خواهند بود علاوه بر ایستگاه صادقیه و خط 2 مترو از طریق این خط به نقاط مختلف شهر سفر کنند.

کد خبر 175152
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز