مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران با اشاره به ساعات پیک و ازدحام و شلوغی قطارهای مترو در بخشی از ساعات روز گفت: در این بخش شرمنده مردم هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه متروی نیروی هوایی که پیش از ظهر امروز برگزار شد ،با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه ما در کارهایمان در عین توجه به همه موضوعات، پاسخ لازم را نیز برای آنها داریم، افزود: اگر دغدغه ما به جای کار و خدمت، توجه به کارهای فرعی و غیر قابل قبول باشد فرصت را از دست داده ایم ، سیل غیر قابل پیش بینی است و همه مردم به وضوح می بینند. در آن روزها نیز تنها در تهران سیل رخ نداد و در برخی جاها چند صد میلیارد خسارت و تلفات جانی به همراه داشت و هیچ هیاتی برای رسیدگی به این مسئله مشخص نشد و فقط برای تهران هیئت رسیدگی تعیین شد .

وی با تاکید بر این که ما از هر نوع رسیدگی ، نظارت و بازخواست استقبال می کنیم، به گزارش هفته گذشته در خصوص علل وقوع سیلاب اشاره کرد و گفت : این رفتارها ، رفتارهای کارشناسی نیست و اهل فن، نخبگان، افکار عمومی و کسانی که در موضع قضاوت قرار دارند فهیم تر از این هستند که این موضوعات بخواهد تاثیری در آنها داشته باشد.

شهردار تهران تاکید کرد: وظیفه ما است که تلاش کنیم در این فرصتی که خدا برایمان قرار داده و مسئول هستیم خدمت کنیم مردم هم منصف ترین افراد برای قضاوت کارکرد مسئولان هستند و بهترین قضاوت را مردم می کنند. باید تلاش کنیم کارمان را انجام دهیم.

بزرگترین چالش تهرانی ها

قالیباف با بیان اینکه بزرگترین چالش مردم تهران آلودگی هوا و آلودگی صوتی است که طول عمر را کاهش می دهد ، گفت : این معضل هیچ راهی ندارد جز این که حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و برای خودروهای شخصی محدودیت ایجاد کنیم با این اقدامات می توان به مردم کمک کرد. حرف ، سخن و مقاله مشکل را حل نمی کند.

وی ادامه داد : باید تلاش کنیم خط 3 مترو که از جنوب شهر و بزرگراه آزادگان شروع شده و پس از پشت سر گذاشتن میدان راه آهن ، چهار راه ولی عصر(عج) ، بزرگراه شهید صیاد شیرازی ، بزرگراه شهید بابایی به ازگل و شهرک شهید محلاتی می رسد، به بهره برداری برسد که اگر این کار انجام شود کدام انسان عاقلی است که با وجود مترو و خطوط بی آر تی از ماشین شخصی با بنزین گران استفاده کند.

مترو گذر اجتماعی است

وی تصریح کرد: با این امر که قبل از توسعه حمل و نقل عمومی در تردد خودروهای شخصی محدودیت ایجاد کنیم، مخالفم . ابتدا باید اقدامات ایجابی و سپس اقدامات سلبی را انجام دهیم .

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در مترو امروز دو نگاه وجود دارد اظهار کرد : روزی که ایستگاه میدان انقلاب افتتاح شد عنوان کردم که دیگر مترو یک مجموعه و سازه عمرانی نیست بلکه یکی از بزرگترین مجموعه های اجتماعی است که روزانه بیش از دو و نیم میلیون نفر در آن رفت و آمد می کنند و به طور میانگین بیش از 35 دقیقه وقت در آن می گذارند که می توان آن را با زمان حضور در کلاس درس و یا مساجد مقایسه کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه افراد از لحظه ای که وارد مترو می شوند تا زمانی که از آن خارج می شوند 30 تا 40 دقیقه زمان سپری می کنند ، تصریح کرد: از این به بعد مترو یک گذر فرهنگی است و باید تاثیرات آموزشی، فرهنگی ، مشارکت پذیری ، تربیتی، آموزش همگانی، دین ، اخلاق شهروندی و ... در آن مورد توجه قرار گیرد. حوزه بهره برداری مترو نیز به طور جدی به این مسائل توجه کند.

شرمنده مردم هستیم

قالیباف با اشاره به ساعات پیک و ازدحام و شلوغی قطارهای مترو در بخشی از ساعات روز گفت: در این بخش شرمنده مردم هستیم. شاید به دلیل ازدحام جمعیت توجه و نگاه مردم متوجه کار فرهنگی نشود اما در بخشی از روز امکان مشاهده فعالیت های فرهنگی و آموزشی در مترو وجود دارد و امیدوارم روزی برسد که با خرید واگن های بیشتر سر فاصله حرکت قطارها به دو دقیقه کاهش یابد که شاهد چنین انبوه جمعیتی نباشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کار عمرانی چه با سرعت پیش رود و چه به کندی انجام شود زحماتی برای مردم دارد گفت: زندگی کردن در شهری مثل تهران هر پروژه اش برای افرادی منافع دارد و برای برخی دیگر زحمت به دنبال دارد. با بهره برداری از چنین پروژه هایی که آسایش مردم را به دنبال دارد و خدمت محسوب می شود، بدون شک آنهایی هم که دچار زحمت شدند در ثواب این کار خیر شریک خواهند بود.

قول داده بودیم به جنوب و شرق تهران توجه کنیم

شهردار تهران با اشاره به اینکه در مناطقی همچون 13 و 14 زحمات فرزندان شما در شهرداری تهران مشهود است ،گفت: روزهایی که کار را در شهرداری شروع کردیم قول دادیم که به جنوب و شرق تهران با اولویت رسیدگی کنیم و در عین توجه به موضوعات محلی و کوچک از موضوعات مهم و زیر ساختی نیز غافل نشویم.

وی در ادامه گفت: موضوعاتی همچون آسفالت، فضای سبز، توجه به مساجد، سرای محلات فعالیت های دینی، آموزش، بهداشت و سلامت در هر محله و در هر بخشی از شهر در حال انجام است که البته تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه بعد از اتمام جنگ ، در همین منطقه ساکن شدم و از آن زمان توجه به زیر ساخت های میدان کلاهدوز و احداث تقاطع غیر همسطح مطرح بود، اظهار کرد : فکر نمی کردم بیش از 20 سال از آن زمان بگذرد تا این امر محقق شود، امروز شاهدید که این میدان ساخته شده همچنین اتوبان شهید یاسینی که تا سه راه آزمایش امتداد دارد یکی دیگر از کارهای زیر ساختی در این منطقه است. تعریض خیابان دماوند نیز که از دغدغه های همیشگی بوده ، روزهای آخر کار را سپری می کند و تعریض خیابان پیروزی نیز با صدها میلیارد تومان در حال اجرا است.

ایجاد خط شرقی غربی در تهران

قالیباف افزود: خط 4 مترو از منتها الیه شرق تهران تا چند روز آینده به خط 5 در ایستگاه اکباتان می رسد . با این اقدام خط شرقی غربی در تهران ایجاد می شود که در این چند سال یکی از اقدامات بارز زیر ساختی در تهران است.

وی با اشاره به اینکه احداث بزرگراه امام علی(ع) نیز بیش از 30 سال در دستور کار قرار داشت، تاکید کرد: امیدوارم با تلاش همکاران من و همراهی مردم سال آینده در همین زمان و در ماه رجب بزرگراه امام علی(ع) که از محروم ترین مناطق تهران عبور می کند، افتتاح شود.

شهردار تهران افزود: این بزرگراه از مناطق محروم شرق و جنوب عبور کرده و به مزار شهدا و حرم امام خمینی(ره) در بهشت زهرا(س)می رسد و می تواند تحولی اساسی در مناطق محروم ایجاد کند.

قالیباف ادامه داد: ویژگی این بزرگراه این است که بر خلاف بزرگراه های قبلی که با عرض زیاد خود میان دو محله فاصله ایجاد کرده و مشکلات اجتماعی به وجود می آوردند این مشکلات را ایجاد نخواهد کرد چرا که در دو طبقه احداث شده که طبقه بالا برای دسترسی محلی و طبقه پایین دسترسی بزرگراهی و برای شهروندان مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

شهردار تهران در ادامه گفت : سال گذشته در این موقع تصمیم گرفتیم بزرگراه امام علی (ع) را ادامه دهیم و امروز بالغ بر 94 درصد از این 7 هزار ملک ، تملک شده و در سراسر مسیر کار پیش می رود.

کد خبر 174206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز