همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از توقیف ۲۸ میلیاردی اموال بیمه ایران به دلیل تاخیر در پرداخت خسارت بیمه ایستگاه‌های آب گرفته مترو در جریان سیلاب تهران خبر داد.

 

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد قلی‌ها با بیان این مطلب افزود: ۲۸ میلیارد از اموال بیمه ایران به دلیل عدم پرداخت خسارت ایستگاه‌های آبگرفته مترو در حادثه سیلاب توقیف شد.

وی با بیان اینکه در پی حادثه سیلاب و آب گرفتگی نیمه غربی خط ۴ مترو تهران، بیمه ایران بار‌ها به بهانه‌های واهی از پرداخت خسارات وارده به مترو سرباز می‌زد گفت: براساس قرارداد منعقد شده بین مترو و شرکت بیمه ایران، این شرکت مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد خساران وارده بود اما از روز اول هر روز به دلایل غیر منطقی از پرداخت خسارات ممانعت می‌کرد و تاکنون که حدود ۵ ماه از حادثه می‌گذرد هنوز رقمی از خسارات را پرداخت نکرده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: بنا بر این مدتی پیش علیه بیمه ایران دادخواستی را در مراجع قضایی مطرح کردیم و مبلغ خسارات وارده ۲۱ میلیارد تومان اعلام شد.

وی افزود: در پی شکایت قضایی مترو از شرکت بیمه بر اساس حکم قضایی اموال بیمه ایران در بانک تجارت توقیف شد.

وی ادامه داد: ۲۱ میلیارد خسارت تعیین شده از سوی شرکت بیمه بود و ۷ میلیارد دیگر بابت خسارت دیرکرد تعیین شد.

خسارات وارده به مترو تهران در حادثه سیلاب و آب گرفتگی بخش غربی خط ۴ مترو، شامل خسارات به تونل، تجهیزات و واگن‌های مترو تهران بوده است.

کد خبر 183289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز