همشهری آنلاین: معاون مالی و اداری شهرداری تهران از پرداخت 600 میلیارد تومان برای ترخیص واگن‌های مترو خبر داد و گفت: شهردار تهران نامه‌ای به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری برای بازپرداخت سهم دولت ارسال کرده است.

حسین محمد پورزرندی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه در سال 90، ۲۲۰ میلیارد تومان برای یارانه بلیت مترو هزینه شد، افزود: از این مبلغ تنها دولت ۷۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرد این در حالی است که ‌ براساس قانون دولت باید ۵۰ درصد از یارانه بلیت مترو تهران را پرداخت کند در حالی که این امر محقق نمی‌شود.

وی عدم ترخیص واگن‌های مترو از گمرک را یکی از مشکلات کنونی این بخش دانست و افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان برای ترخیص کردن واگن‌های مترو  واریز کرده‌ایم.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان اینکه شهردار تهران نامه‌ای به معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری برای بازپرداخت سهم دولت ارسال کرده است، اظهار داشت: بر همین اساس دولت باید 250 میلیارد تومان برای ترخیص این واگن‌ها به شهرداری بپردازد.

روز گذشته نیز پورزرندی در جلسه علنی شورای شهر گفته بود: "فردا شورای شهر از ما ‌می‌پرسد ۶۰۰ میلیاردتومان کجا هزینه شد؟! دوستان شورای شهر بدانید که شهرداری به تنهایی حتی سهم دولت را در ترخیص واگن‌ها برعهده گرفته است."

کد خبر 170765
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز