گروه شهری: بهره‌برداری از پل کابلی دسترسی غربی برج میلاد، امروز با حضور شهردار تهران، آغاز خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: پل دسترسی‌غربی برج‌میلاد پلی است با معماری زیبا که در تناسب با مجموعه فرهنگی برج میلاد تهران ، به‌عنوان نماد نوین پایتخت طراحی شده و به اجرا درآمده است. این پل که از نوع پل‌های معلق کابلی است به طول314 متر و دارای دهانه آزادی به طول 74 متر است.

عرشه فلزی پل به طول 114 متر بوده و 200 متر از طول پل نیز با عرشه بتنی طراحی و احداث شده است. برای بهره‌برداری از این پل حدود 2100 متر عملیات راهسازی نیز به انجام رسیده است؛ ضمن اینکه 18 دسته کابل به همراه یک پایه فلزی مورب (پیلون) به ارتفاع 38 متر، وظیفه نگهداری عرشه معلق را برعهده دارند.

milad bridge

مازیارحسینی همچنین با‌بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه پل دسترسی‌غربی برج‌میلاد، مسیر ارتباطی شرق به غرب و غرب به شرق بزرگراه همت به جنوب بزرگراه شیخ‌فضل‌الله و سپس به غرب‌مجموعه برج‌میلاد برقرار‌می‌شود، یادآورشد: این پل در مسیر بازگشت نیز به جنوب بزرگراه شیخ‌فضل‌الله و مسیرهای دسترسی به شرق و غرب بزرگراه‌ حکیم اتصال می‌یابد.

بهره‌برداری از پل‌ دسترسی‌غربی برج‌میلاد ضمن کاهش محسوس زمان‌سفر به مجموعه برج‌میلاد، سبب تعادل بارترافیک در بزرگراه‌های شهید همت، شهید چمران، حکیم و شیخ‌‌ ‌فضل‌الله ‌نوری شده و از تداخل ترافیکی مراجعان این مجموعه و بیمارستان میلاد می‌کاهد.

گفتنی‌است برای احداث پل دسترسی‌غربی برج‌میلاد علاوه بر 145 هزار مترمکعب خاکبرداری و 55 هزار مترمکعب خاکریزی، 1300 تن آرماتوربندی، 14 هزار مترمربع قالب‌بندی و 14 هزار مترمکعب بتن‌ریزی شده‌است. وزن پیلون و عرشه فلزی پل 900تن بوده و 8500 تن آسفالت برای روکش سطح معبر پل استفاده شده است. با بهره‌برداری از این مجموعه، سومین پل‌کابلی شهر تهران رسما تحویل شهروندان می‌شود.

کد خبر 175073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز