همشهرب آنلاین: مراسم آغاز بافت فرش برج میلاد تهران و رونمایی از فرش "هر گردشگر یک گره" فردا پنجم تیر با حضور مسئولان کشوری و نمایندگان کمیسیون ملی یونسکو در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، دار بافت فرش برج میلاد تهران در لابی برج قرار گرفته و گردشگران و بازدیدکنندگان برج میلاد تهران می‌توانند یک گره بر تار و پود فرش بلندترین برج کشور و قطب جدید گردشگری پایتخت بزنند.

همچنین در این مراسم از فرش بافته شده گردشگران ایرانی با دو میلیون و 233 هزار گره با حضور مسوولان کشوری و کمیسیون ملی یونسکو رونمایی می‌شود.

این مراسم که با مشارکت برج میلاد تهران و گروه ستاره کویر است، فرش "هر گردشگر یک گره" به عنوان یک نماد ویژه گردشگران ایران به سازمان ملی یونسکو اهدا می‌شود.

بافت فرش "هر گره یک فرش" به مدت دو سال به طول انجامید. بافت این فرش همزمان با سال 2010 (1389)که از سوی یونسکو، سال بین المللی تقارب فرهنگ‌ها نامیده شد، با پیشنهاد مسوولان این نهاد فرهنگی در باغ دولت آباد یزد آغاز شد.

این طرح با استقبال گردشگران نوروزی مواجه شد و هر یک از گردشگران استان یزد یک گره بر تار و پود این فرش زدند.

اکنون این فرش با دو میلیون و 233 هزار گره توسط گردشگران بافته شده و در آن اماکن گردشگری استان یزد همچون بادگیر باغ دولت آباد، سرو کهن ابرکوه، مسجد جامع ،نارین قلعه میبد،آب انبار شش بادگیری یزد، میدان امیرچخماق و مسجد جامع فهرج طراحی شده است.

در این مراسم تعدادی از بافندگان فرش، استاندار و فرماندار یزد، نمایندگان مجلس هشتم و نهم، رئیس موزه ملی فرش، رئیس مرکز ملی فرش ایران، نمایندگان کمیسیون ملی یونسکو، نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... حضور دارند.

مراسم آغاز بافت فرش برج میلاد تهران و رونمایی از فرش هر گردشگر یک گره دوشنبه پنجم تیر ماه از ساعت 18 تا20 در سالن‌های رودکی و سعدی برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر 174987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز