مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران سومین پل کابلی معلق تهران روی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری بهره‌برداری شد.

این پل دسترسی غربی برج میلاد را برقرار می‌کند. قالیباف دیروز در مراسم افتتاح این پل کابلی همچنین از احداث زیباترین بوستان کشور در برج میلاد خبر داد وگفت: درنظر داریم ظرف یک سال آینده بوستانی زیبا، در حاشیه و محدوده محوطه اصلی برج احداث کنیم تا شهروندان هنگام عبور از روی پل کابلی دسترسی برج میلاد فضای فرحبخشی را شاهد باشند.

وی ادامه داد: این بوستان در محدوده یکصد هکتاری بین بزرگراه‌های شهید حکیم و شهید همت حدفاصل بزرگراه شهید چمران و شیخ فضل‌الله نوری احداث خواهد شد. این بوستان علاوه براینکه منظره زیبایی از انواع گونه‌های گیاهی را در معرض دید شهروندان قرار می‌دهد، می‌تواند به‌دلیل تنوع گل‌ها کاربرد آموزشی و گیاه‌شناسی هم داشته باشد. دیروز قالیباف در حاشیه افتتاح پل کابلی دسترسی غربی برج میلاد طی سخنانی اظهار داشت: این پل عنوان سازه برتر فولادی کشور در سال 90 را به‌خود اختصاص داده است.

بنابراین گزارش، پل دسترسی غربی برج میلاد در بخش غربی مجموعه برج میلاد و روی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری واقع شده است. این پل با برقراری ارتباط محورهای شرق به غرب و غرب به شرق بزرگراه همت با مجموعه برج میلاد، ‌دسترسی شهروندان را به برج میلاد و کاربری‌های جنبی این مجموعه همچون مرکز همایش‌های بین‌المللی و مرکز تجارت جهانی برج تسهیل می‌کند.

به گفته شهردار تهران، ‌پل دسترسی غربی برج میلاد روی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری حدفاصل پل‌های همت و حکیم واقع شده است و با توجه به قرار گرفتن مجموعه برج میلاد در محدوده بزرگراه‌های حکیم و شیخ فضل‌الله و ترافیک سنگین این بزرگراه‌ها احداث این پل به‌منظور ایجاد یک دسترسی مجزا به مجموعه برج میلاد اجتناب‌ناپذیر بود و سبب کاهش حجم ترافیک بزرگراه‌های همت، حکیم، چمران و شیخ فضل‌الله نوری خواهد شد.

شهردار تهران با اجتناب‌ناپذیر خواندن احداث این پل کابلی گفت: پیش از این دسترسی شرقی برج میلاد با ایجاد دو حلقه تونل میسر شده بود که اکنون با احداث این پل دسترسی غربی به مجموعه پل فراهم شده که به راحتی از بزرگراه همت شرق، همت غرب و شیخ فضل‌الله شمال و شیخ فضل‌الله جنوب مسیر ورود و خروج به مجموعه برج میلاد فراهم شده است.

قالیباف این پل را یکی از پل‌های خوب کشور و شهرمان دانست و گفت: هنگام ساخت‌وساز در شهر در کنار مسائل فنی، اقتصادی به مسئله طراحی و زیبایی سازه‌ها نیز باید توجه شود، زیرا دیدن یک پل بی‌روح بتنی اصلا چیز خوبی نیست.
از سوی دیگر مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران نیز در حاشیه مراسم افتتاح سومین پل کابلی شهر تهران ضمن اعلام اینکه ساخت این پل از بهمن ماه سال 89 آغاز شده، گفت: مجموعه برج میلاد یک مجموعه فراملی است و نماد جدید انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود، بنابراین هر سازه‌ای که مرتبط با این مجموعه باشد باید از ویژگی‌ها و شاخص‌های زیبایی برج برخوردار باشد.

وی درباره دسترسی‌های ایجاد شده از طریق این پل گفت: خودروهایی که از همت شرق و غرب عبور می‌کنند برای دسترسی به برج میلاد می‌توانند از این پل استفاده کنند. همچنین خودروهایی که در بزرگراه شیخ فضل‌الله به سمت جنوب می‌روند نیز امکان استفاده از این پل برایشان میسر است و در بخش شرقی نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان میلاد بخش قابل توجهی از ترافیک را به‌خود اختصاص داده‌اند.

حسینی گفت: پل کابلی برج میلاد دارای یک رمپ ورودی از مسیر شرق به غرب و غرب به شرق بزرگراه همت است که شهروندان با استفاده از این مسیرها و عبور از روی پل می‌توانند از طریق مسیرهای احداث شده در شرق پل به مجموعه برج میلاد دسترسی پیدا کنند، ضمن اینکه این پل در مسیر بازگشت از طریق احداث یک‌شیبراهه خروجی به جنوب بزرگراه شیخ فضل‌الله متصل شده و شهروندان می‌توانند در مسیر خروجی خود به بزرگراه شیخ فضل‌الله از طریق رمپ‌های پیش‌بینی شده مسیر شرق به غرب و غرب به شرق بزرگراه حکیم را نیز انتخاب کنند.

کد خبر 175199
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز