گروه شهری: مدیرعامل ششمین برج بلند مخابراتی دنیا درحالی روزگذشته به تشریح جشنواره‌های تابستانی برج میلاد پرداخت که تعداد بازدیدکنندگان این برج در این روزها به رقم 800هزار نفر نزدیک شده است.

مجموعه برج میلاد در سال‌های اخیر توانسته است تعداد بازدیدکنندگان خود را به شکل چشمگیری افزایش دهد.
فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل برج میلاد در نشست خبری دیروز همچنین تصریح کرد: مدیریت برج با ایجاد تنوع در منوی رستوران و سرو غذاهای ارزان، امکان استفاده همه اقشار را از این رستوران فراهم کرده است. به گفته وی همزمانی تابستان امسال با ماه‌های مبارک شعبان و رمضان منجر به برپایی یکی از باشکوه‌ترین جشنواره‌های تابستانی با نگاه به این سه ماه معنوی در برج میلاد شده است.

در جشنواره تابستانی برج میلاد بیش از 40 کلبه طراحی شده است که اختصاص به‌ کلبه دوچرخه، سوغات اقوام، چایخانه سنتی، ‌ورزش‌های پهلوانی، قطار شادمانی، شب‌های رصد آسمان، خانه اسباب بازی، خانه کامپیوتر، شربت‌خانه، رینگ گردشگری تهران قدیم، غرفه بازیگری، چادرهای عشایری، غرفه بازی، سفالگری، نقاشی و غیره دارد و همگی به‌صورت رایگان در اختیار بازدید‌کنندگان از جشنواره تابستانی برج میلاد قرار خواهد داشت.

هوشیار پارسیان با اعلام اینکه این جشنواره همه روزه از ساعت 18 تا 22:30 به روی بازدید‌کنندگان باز خواهد بود گفت: از شش روز پیش جشنواره تابستانی آغاز شده و به همین مناسبت یک استیج مناسب برای برنامه‌های هنری با ظرفیت دوهزار نفر طراحی شده است. از دیگر برنامه‌های طراحی شده در جشنواره تابستانی برج میلاد رصد گذر زهره، برپایی نشست ادبی خلوت انس، کارگاه‌های آموزشی رؤیت هلال‌ماه شعبان، موسیقی محلی، نورافشانی،

اکران فیلم‌های سینمایی و برپایی غرفه پاسخ به مسائل شرعی و شبهات دینی در برج میلاد است. به گزارش همشهری، هوشیارپارسیان در نشست خبری روز گذشته خود با اصحاب رسانه که با هدف تشریح ویژه‌برنامه‌های برج میلاد در جشنواره تابستانی برگزار شده بود همچنین از برگزاری نمایش‌های عروسکی و پانتومیم برای شرکت‌کنندگان در جشنواره سخن گفت و هدف از این جشنواره را رونمایی از برج میلاد و استفاده ازخدمات برج برای عموم مردم دانست.

ادامه ویژه‌ برنامه‌ها در ماه رمضان

وی اظهار داشت: در امتداد جشنواره تابستانی بعد از‌ ماه شعبان نوبت به برنامه‌های ‌ماه مبارک رمضان می‌رسد که همزمان با آن باشگاه نجومی برج میلاد نیز به بهره‌برداری می‌رسد و یکی از اقدامات آن برپایی کارگاه آموزشی رؤیت هلال‌ماه رمضان است. مدیرعامل برج میلاد در توضیح ویژه برنامه‌های برج میلاد به مناسبت‌ماه مبارک رمضان از برپایی غرفه‌های فرهنگی «قرآن بخوانید عیدی بگیرید» خبر داد و افزود:

ما در‌ ماه رمضان برنامه اطعام ایتام در کافی‌شاپ سازه رأس برج میلاد را داریم، ضمن اینکه در گنبد آسمان برج میلاد تا‌کنون از 150هیأت شاخص مذهبی تهران برای اجرای برنامه دعوت به‌عمل آمده است. بنا بر این گزارش، از پنج مرداد‌ماه از ساعت 10شب درمرکز همایش‌های برج میلاد شب‌های قرآنی با حضور قراء مصری برگزار و علاوه بر این اکسپوهای هنرهای جهان اسلام با حضور 60هنرمند در هفت رشته در گالری هنری سازه رأس برگزار و یک شب هم برای خرید آثار هنری حراج برپا می‌شود.

یکی دیگر از برنامه‌های جشنواره رمضان اختصاص به برنامه میراث مسلمانان با حضور 12کشور مسلمان دارد که در این برنامه هر روز همسر یکی از سفرای کشورهای مسلمان اقدام به تهیه و توزیع غذای افطاری ویژه کشور متبوعشان می‌کند. به گفته هوشیار پارسیان در روزهای پایانی‌ماه مبارک رمضان نیز کنسرت موسیقی ملل اسلامی با موضوع رمضان و عید فطر برگزار خواهد شد. وی از هدیه برج میلاد به عروس‌ها و دامادها خبر داد و گفت: زوج‌های جوان در شب عروسی خود می‌توانند به‌طور رایگان از برج میلاد بازدید کرده و عکس یادگاری بگیرند.

رکورد بازدید از برج میلاد شکست

یکی دیگر از محورهای مطرح شده در نشست خبری دیروز مدیرعامل برج میلاد اختصاص به جشنواره نوروزی برج میلاد داشت که حضور 160هزار نفر بازدید‌کننده از این جشنواره در نوع خودش رکورد برج‌های مخابراتی دنیا که وزن گردشگری دارند را شکست.

به گفته هوشیار پارسیان برج میلاد در روزهای عادی بین 1500 تا 2هزار نفر بازدید‌کننده دارد اما در جشنواره نوروز این میزان به 18 تا 25 هزار نفر در روز افزایش یافت اما پیش‌بینی‌ها درمورد جشنواره تابستانی برج میلاد به‌مراتب بیش از این است. وی همچنین خبرداد: با تغییر پیمانکار رستوران گردان برج میلاد این رستوران با نرخی حتی پایین‌تر از رستوران‌های مشابه در سطح شهر به‌زودی آماده خدمت رسانی به شهروندان تهرانی خواهد بود.

کد خبر 176022
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز