همشهری آنلاین: فراخوان چهارمین دوره از مسابقات اینترنتی عکاسی send your shot منتشر شد.

عکاسی

به گزارش همشهری آنلاین، مسابقات عکاسی sendyourshot از سال 89 با حمایت موسسه فرهنگی هنری «مکتب تهران» به عنوان یک پروژه تجربی آغاز شد و در حال حاضر فراخوان چهارمین دوره آن منتشر شده است.

این مسابقات بر مبنای داوری آزاد برگزار می‌شود، به این معنا که همه اعم از شرکت‌کنندگان و دیگران می‌توانند به یک عکس رای بدهند.

برنده مسابقه و جایزه (که از مبلغ ورودی عکس‌ها تامین می‌شود) کسی است که بیشترین رای را از شرکت‌کنندگان مسابقه دریافت کرده باشد.

انگیزه این تجربه، شکل دادن روندی مفرح، هیجان انگیز و در عین حال جدی برای عکس گرفتن، عکس دیدن، داوری کردن، داوری شدن، نظر دادن و شنیدن نظرات دیگران است.

همچنین علاوه بر نوع داوری، بسیاری از موارد مرسوم در مسابقات عکاسی در اینجا تغییر کرده است.

مثلا تاکید بر رای دادن تنها به یک عکس به جای امتیاز دادن به عکس‌ها، انتخاب موضوعات غیرمتعارف برای عکاسی و سپردن بخش عمده‌ای از اطلاع‌رسانی به شرکت‌کننده‌ها مورد نظر است.

این مسابقه در دو بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود.

بخش موضوعی این مسابقه نیز به موضوع «خواب» به معنای رویا یا کابوس اختصاص دارد و مسابقه در تمامی مراحل بر روی اینترنت انجام می‌شود.

همچنین کلیه حقوق عکس‌های ارسالی متعلق به عکاسان است و مکتب تهران تنها به عنوان حامی این دوره از مسابقات حضور دارد.

البته برگزار کننده حق انتشار غیرتجاری عکس‌ها بر روی وب و در رابطه با مسابقه در اختیار دارد.

علاقمندان برای ارسال عکس‌ها تا پایان 10 تیرماه فرصت دارند و داوری آثار از 20 تا 31 تیرماه انجام می‌شود.

نتایج نهایی نیز 10 مرداد ماه جاری اعلام خواهد شد و اگر نیازی به تمدید هر یک از زمان‌ها باشد قبلا به اطلاع شرکت‌کنندگان می‌رسد.

جایزه این مسابقه شامل 80 درصد مبلغی است که از شرکت‌کنندگان دریافت می‌شود، لذا اگر مبلغ جایزه کمتر و یا مساوی 500 هزار تومان باشد، کل مبلغ به نفر اول تعلق خواهد گرفت اما با عبور جایزه از این مرز دو نفر اول و دوم جایزه را می‌برند.

به همین ترتیب به ازای هر 500 تومان جایزه، یک نفر به برنده‌ها اضافه می‌شود و تقسیم جایزه به نسبت تعداد رای عکس‌ها انجام خواهد شد.

سیستم داوری آثار نیز بر اساس رای‌گیری مستقیم باز (یعنی در آخر مشخص خواهد بود که هر شرکت کننده به کدام عکس رای داده است) از کسانی است که در مسابقه عکس شرکت داده‌اند و هر کس که بیشترین رای را بیاورد اول می‌شود و اگر دو یا چند عکس به یک اندازه رای بیاورند با هم اول خواهند شد.

برای داوری نیز عکس‌ها بدون نام عکاس در یک آلبوم و به وسیله ایمیل و یا از طریق وب سایت مسابقه در اختیار تمام کسانی که در مسابقه شرکت کرده‌اند قرار خواهد گرفت.

ترتیب قرار گرفتن عکس‌ها در آلبوم بر اساس زمان دریافت آنها خواهد بود، اما هر شرکت کننده با هر تعداد عکسی که در مسابقه شرکت کرده باشد، تنها یک حق رای دارد و شرکت‌کنندگان نمی‌توانند به عکس‌های خودشان رای بدهند.

نتیجه مسابقه نیز در یک آلبوم دیگر در دسترس تمام کسانی که رای داده‌اند قرار می‌گیرد.

البته اگر در مسابقه عکسی شرکت نداده باشید هم می‌توانید در رای‌گیری شرکت کنید، اما رای شما به عنوان رای آزاد شمرده خواهد شد و در تعیین برنده نقشی نخواهد داشت.

بر اساس این فراخوان، هر فرد می‌تواند با حداکثر دو عکس در هر یک از دو بخش مسابقه شرکت کند و مبلغ ورودی به ازای هر عکس هفت هزار تومان است.

متقاضیان می‌توانند عکس‌ها را به همراه مشخصات واریز و یک شماره تماس به آدرس sendyourshot@gmail.com ارسال کنند.

حجم عکس‌های ارسالی باید بین 1 تا 1/5 مگابایت و فرمت آن jpg باشد و متقاضیان می‌توانند اسکن عکس آنالوگ هم بفرستند.

علاقمندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر این مسابقه می‌توانند به سایت اینترنتی www. sendyourshot.com مراجعه کنند.

 

کد خبر 174856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز