همشهری آنلاین: آثار عکاسی ایران در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۲ به نمایش گذاشته می‌شود.

عکاسی

به گزارش ایلنا، دبیر انجمن عکاسان ایران در این باره گفت: در نشست اخیر انجمن عکاسان برنامه‌هایی برای حضور در فتوکینا درنظر گرفتیم که اگر مساله اسپانسر را حل کردیم قرار است غرفه‌ای را در این نمایشگاه عکاسی جهانی داشته باشیم.

وی درباره نحوه نخستین حضور انجمن عکاسان در این رویداد جهانی گفت: ممکن است عکسهایی مربوط به تاریخچه عکاسی ایران یعنی از زمان قاجار به بعد باشد یا از دوره معاصر، اگر قرار باشد که از دوره معاصر آثاری را به نمایش بگذاریم، تعدادی از عکاسان معاصر به این رویداد هنری خواهند رفت.

زندی گفت: در این رویداد عکاسی که تعداد زیادی از عکاسان مطرح دنیا گردهم می‌آیند، عکاسان می‌توانند با گروه‌ها و سازمانهای مختلف درعرصه عکاسی مرتبط شوند این هم نیاز به تجربه دارد.

وی برگزاری یک نمایشگاه صرف را در فتوکینا کافی ندانست و گفت: نمایش چند عکس فی نفسه مهم نیست بلکه بایدکاری متفاوت باشد تا امکاناتی را برای عکاسان به وجود بیاورد.

وی درباره زمان قطعی برگزاری مراسم «ده روز با عکاسان ایران» گفت: در آخرین نشست انجمن این زمان از ۲۱ تا ۳۰ آذرماه امسال در نظر گرفته شده که دلیل تغییر این زمان هم آمادگی بیشتر برای برگزاری بهتر ده روز با عکاسان ایران بود.

دبیر انجمن عکاسان مهم‌ترین دغدغه برگزاری این مراسم و حضور در فتوکینا ۲۰۱۲ را مسایل مالی عنوان کرد و گفت: ما برای حضور در فتوکینا و برگزاری ده روز با عکاسان نیاز به برنامه‌ریزی و اسپانسر داریم، البته تمام دغدغه ما مسایل مالی نبود چون نیاز به زمان بیشتری برای برگزاری این مراسم عکاسی درخانه هنرمندان داشتیم.

بزرگ‌ترین نمایشگاه جهانی فتوکینا ۲۰۱۲ از ۲۸ شهریور تا ۲ مهر ۱۳۹۱ در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود.

در این ‏نمایشگاه تخصصی دو سالانه هنرمندان با آخرین تجهیزات تصویری و عکاسی آشنا می‌شوند.

 

کد خبر 178184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز