همشهری آنلاین: عکاسی سوئیسی سوژه‌ای جالب توجه که بیشتر به سوژه‌های عکاسی تلسکوپ فضایی هابل شباهت دارد را برای عکاسی انتخاب کرده با این تفاوت که سوژه‌های وی بر روی زمین بوده و در کسری از ثانیه نابود می‌شوند.

 

 

سوژه عکس‌های جدید "فابیان اوفنر"،‌عکاس 28 ساله سوئیسی،‌ حباب‌های صابون هستند،‌ این حباب‌ها از ترکیب محلول حباب‌ساز کودکان با استفاده از یک نی باریک ایجاد شده‌اند. وی برای ثبت این تصاویر به نورپردازی ویژه‌ای نیاز داشت تا بتواند رنگهای طاووسی موجود بر روی حباب‌های صابون را به خوبی در عکس‌ها نمایش دهد. وی می‌گوید با ثبت این مجموعه عکس تلاش داشته تا زیبایی‌های سازه‌ای به ظاهر بی‌رنگ که 99 درصد آن از هوا تشکیل شده و طول عمری بسیار کوتاه دارد را به نمایش بگذارد.

اوفنر از خاطرات کودکی‌اش از حباب‌بازی برای ثبت این مجموعه الهام گرفته است و با به‌کار‌گرفتن اصول علمی برای ثبت عکس توانسته تصاویر دلخواهش را از همبازی دوران کودکی‌اش به ثبت برساند. وی می‌گوید همه ما خاطره بازی با حباب‌های صابون و رنگهای زیبای آن را در دوران کودکی داریم،‌ و اینکه ناپدید شدن ناگهانی آنها چقدر ما را ناراحت می‌کرد.

دو چالش بزرگ در عکاسی از حباب‌های نامرئی وجود دارند،‌ نورپردازی آنها به شکلی که مرئی و رنگی شوند و سپس عکاسی از آنها پیش از اینکه نابود شوند. حباب‌های صابون از نواری باریک از آب ساخته شده‌است که مولکول‌های صابون در هردوطرف آن تجمع کرده‌اند. رنگهای متنوعی که حباب‌های صابون به داشتن آنها مشهورند،‌ به واسطه بازتابیده شدن نور از سطح حباب به وجود می‌آیند. این پدیده تاثیر رنگین‌کمانی گفته می‌شود،‌پدیده‌ای که در بال‌های پروانه‌ها و یا دم طوطی‌ها نیز دیده می‌شود.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۷