شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقاشی‌های مینا شهبازیار با موضوع نقاشی‌های عارفانه از 26 خرداد به روی دیوار گالری شکوه رفت.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه 17 اثر آبستره ترکیب مواد با ابعاد متفاوت به تماشا گذاشته شده است.

موضوع اصلی آثارشهبازیار ملهم از طبیعت است و در بعضی آثار رد پایی از فیگور نیز دیده می‌شود.

نقاشی‌هایش احساس و حالات عرفانی را شامل می‌شود که با نگاه به آنها فلسفه خلقت موجودات در ذهنمان و پیش چشم‌مان تداعی می‌شود.

آثاری که وی در این نمایشگاه ارائه داده است، تم های متفاوتی را شامل می‌شود، او معتقد است: آثارش برخلاف آثار بیشتر هنرمندان یک داستان را دنبال نمی‌کنند و هر کدام از دیگری متفاوت است و به نوعی می‌توان گفت هر کدام داستان و حرفی جداگانه دارند، وی دوست دارد هر مخاطب بر اساس افکار و احساسش برداشت مخصوص به خود را از آثارداشته باشد.

شهبازیار که حدود دو سال است به کارهای مدرن روی آورده است در مورد آثارش می‌گوید: من سبک‌ها و تکنیک‌های مختلفی را تجربه کرده‌ام و مدت زیادی مینیاتور کار کردم و وقت زیادی بر روی ریزه‌کاری‌ها می‌گذاشتم و علاقه فراوانی به این نوع کار داشتم اما هنگامی که کار مدرن را آغاز کردم، این سبک جذابیت خاصی برایم داشت و احساس کردم علاقمندم فعالیتم در این زمینه را ادامه دهم.

تمامی آثاری که در این نمایشگاه عرضه شده کارهایی انتزاعی و ذهنی است، او قبل از شروع کار نتیجه آن را نمی‌دانسته و همه چیز به شکل آنی در ذهن و روحش نقش بسته است و بر روی بوم جاری گشته است.

آثارش مخاطب را به یاد خلقت موجودات می‌اندازد و به نوعی می‌توان گفت وی مراحل آفرینش طبیعت، حیوان و انسان را در قالب نقاشی‌هایی با رنگ‌های گرم و شاداب که مملو از انرژی است را به تصویر کشیده است.

او از نقاشی به عنوان وسیله‌ای برای تراوش احساسات هنرمند یاد می‌کند و می‌گوید: من با نقاشی‌هایم تمام احساسات درونم را بیرون می‌ریزم.

هر وقت که شروع به کار می‌کنم در همان لحظه همه چیز در ذهنم نقش می‌بندد و هر آنچه در وجودم راه می‌یابد را بر روی بوم پیاده می‌کنم به همین دلیل سرنوشت آثارم این که پس از فروش به کجا می‌رود و روی دیوارخانه چه کسی نصب می‌شود برایم بسیار مهم است.

او در ادامه می‌گوید: طبیعت در بیشتر آثارم حرف اصلی را می‌زند، نوری که در مرکز تابلو در کنار سوژه‌های اصلی خودنمایی می‌کند به سمت بالا گرایش دارد.

من در این آثار در واقع تجسمی از طبیعت را به تصویر کشیده‌ام و قصدم رسیدن به خدا و آگاهی بوده است.

در این مدت که بر روی این آثار متمرکز بودم به کلاس‌های عرفان می‌رفتم، این کلاس‌ها باعث شد که تا اندازه زیادی آگاهی من در مسائل عرفانی بالا رود.

ریشه درختان که در بیشتر آثارش جایگاه ویژه‌ای دارند و به شکلی اغراق شده به آن پرداخته است، نمادی از انسان‌هایی است که بر روی کره زمین ریشه دوانده‌اند، فیگورهای محو نیز که در اطراف بوم هایش به شکل سایه‌هایی قرار دارند نمادی از آفرینش انسان هستند.

درآثار متنوعی که شهبازیار عرضه کرده دو اثر از مجموعه «سکوت» در معرض دید قرار دارد، این دو اثر از مجموعه تازه او محسوب می‌شود که در حال حاضر بر روی آن ها کار می‌کند، هنرمند در این مجموعه زیبایی و سکوت برف را در قالب نقاشی‌هایی سیاه و سفید بر روی بوم نقش کرده است.

نمایشگاه نقاشی مینا شهبازیار تا 31 خرداد ماه در گالری شکوه دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از این آثار دیدن کنند.

گالری شکوه در چهاراه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 واقع شده است.

 

 

کد خبر 174168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز