سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجت شکیبا که با نقاشی در فیلم‌های زنده یاد علی حاتمی، کمال الملک، دلشدگان و سریال هزار دستان، به چهره‌ای ماندگار در جامعه هنری ایران بدل شده است، برای دومین سال پیاپی، تازه ترین آثار خود را از روز دوم تیر ماه در گالری شکوه به تماشا می‌گذارد.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین،«شدونا» عنوان نمایشگاه تازه حجت شکیبا است که با همکاری انجمن دوستی ایران و فرانسه برپا می‌شود و در آن این نقاش صاحب سبک در کنار نقاشی‌های متفاوت خود، برای نخستین بار عکس‌های خود را نیز ارائه خواهد کرد.

در نمایشگاه «شدونا» 12 نقاشی به روی دیوار شکوه می‌رود که اکثر آثار برخلاف رویه همیشگی شکیبا(فیگوراتیو محض)، فضاهای انتزاعی و آبستره در کنار فیگورها جلوه‌گری می‌کند.

در کنار آنها حدود 20 عکس رنگی با فضاهای محض آبستره به نمایش درمی‌آیند که سه سال پیش از طبیعت آب، در ونکور کانادا خلق شده‌اند.

«شدونا» عنوان عکسی الهام بخش است که چهار سال پیش حجت شکیبا در ونکور کانادا (سالهای متمادی در آن زندگی می‌کرد) به ثبت رساند و با الهام از همین عکس، این مجموعه را در چند سال اخیر پدید آورد.

حجت شکیبا، متولد 1328 گرگان است که در عکاسخانه پدرش با راز و رمز هنر عکاسی آشنا شد.

سپس به هایپر رئالیست و نقاشی عکاس گونه روی آورد هر چند که در دوران دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران از تجربه‌های نقاشی‌های انتزاعی هم نصیب برد.

او در سال های اخیر با نقاشی از تمدن ایران باستان، سبک و امضای خود را در جامعه هنری تثبیت کرد که هشت کتاب نفیس او «حافظ»، «خیام»، «کوروش»، «شاهنامه»، «ایراندخت»، «سه رنگ عشق»، «نقش عکس در هنر ایران» ... موید این نکته است.

نمایشگاه آثار نقاشی و عکاسی حجت شکیبا، برنامه تیرماه گالری شکوه خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از این آثار در چهار راه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 گالری شکوه دیدن کنند.

کد خبر 174484

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز