همشهری آنلاین: نهاد بازرسی دولتی ترکیه در گزارش بررسی مرگ تورگوت اوزال رییس جمهوری فقید ترکیه، مرگ وی را مشکوک اعلام کرد.

مرگ رییس جمهوری اسبق ترکیه مشکوک اعلام شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نهاد بازرسی دولتی ترکیه که در پی دستور عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه مامور بررسی علت مرگ ناگهانی تورگوت اوزال رییس جمهوری اسبق این کشور شده بود، روزچهارشنبه  نتیجه بررسی های 19 ماهه خود را در گزارشی 625 صفحه ای منتشر کرد.

در بخش پایانی گزارش یاد شده با اشاره به اینکه بازرسان نهاد' بازرسی دولتی ترکیه ' در مورد ادعاهای مرتبط با مرگ 'اوزال ' تنها موفق به بررسی های محدودی شده اند بطور تلویحی خواهان نبش قبر رییس جمهوری اسبق ترکیه شده است.

این نهاد بازرسی بر لزوم همکاری خانواده' اوزال ' با قوه قضاییه برای روشن شدن علت دقیق مرگ وی تاکید کرده است.

در بخش های دیگری از این گزارش به نبود لوازم پزشکی لازم در محل کاخ ریاست جمهوری و عدم برنامه ریزی برای مراقبت های پزشکی از اوزال نیز اشاره و این امر غیر قابل قبول و یک کاستی بزرگ ارزیابی شده است.

لازم به ذکر است، 'تورگوت اوزال' رییس جمهوری اسبق ترکیه در سال 1993 میلادی بطور ناگهانی در آنکارا درگذشت.

وی که پس از کودتای نظامی سال 1982 میلادی با تاسیس حزب ' مام میهن' به عنوان نخست وزیر انتخاب شده بود در سال 1989 میلادی به عنوان هشتمین رییس جمهوری ترکیه انتخاب شد.

بنا به ادعای طرح شده در ترکیه وی قبل از مرگ قصد کناره گیری از مقام ریاست جمهوری و تاسیس یک حزب جدید سیاسی را داشت که این مساله با درگذشت وی مسکوت ماند.

همسر، پسر و برادر تورگوت اوزال پس از مرگ وی به دفعات از مشکوک بودن مرگ وی و لزوم بررسی در این باره سخن به میان آورده بودند.

کد خبر 174014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز