چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که طارق الهاشمی صدور حکم جلب بین‌المللی‌اش را کم اهمیت خواند رجب طیب اردوغان بر حمایت آنکارا از معاون رئیس جمهوری عراق که به دست داشتن در عملیات تروریستی متهم است، تاکید کرد.

اعلام حمایت اردوغان از الهاشمی

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی ایلاف، طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهوری عراق در خصوص صدور حکم جلب بین‌المللی عنوان داشت: من نسبت به صدور این حکم توسط اینترپل (پلیس بین‌الملل) اعتراض خواهم کرد.

وی در ادامه افزود: صدور این حکم اهمیتی ندارد چرا که این حکم بر پایه درخواست سیستم قضایی عراق صادر شده است. من به تلاش‌های خود برای اصلاح روند سیاسی در عراق که دچار انحراف شده است، ادامه می‌دهم.

الهاشمی همچنین تاکید کرد: اینترپل نباید زود تصمیم می‌گرفت چرا که من هنوز متهم هستم و اتهامات من اثبات نشده است. بنابراین تا اثبات اقداماتم بی‌گناه به شمار می‌آیم.

وی در ادامه افزود: مساله پرونده من سیاسی و اتهامات وارده علیه من کاملا دروغین و ساختگی است.

الهاشمی همچنین تاکید کرد: بیشتر کشورهای جهان اهمیتی به حکم جلب قرمز اینترپل نمی‌دهند چرا که این حکم براساس درخواست دادگاه عراق صادر شده است.

حکم اینترپل بر خلاف ساده‌ترین قوانین است و وکیل من طی روزهای آینده علیه این حکم اعتراض خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: ما با کشورهای بین‌المللی ارتباط داریم و آنها آنچه که از دادگاه سیاسی عراق صادر می‌شود به رسمیت نمی‌شناسند چرا که مطمئن هستند تمام این اتهامات سیاسی است.

الهاشمی همچنین عنوان داشت: من هرگز در برابر باج ‌خواهی‌ها و اعمال فشارها تسلیم نخواهم شد.

اینترپل روز سه شنبه با صدور حکم جلب طارق الهاشمی از کشورهای مربوطه خواست تا برای دستگیری وی تلاش‌های لازم را انجام دهند.

الهاشمی 19 ماه دسامبر بغداد را به مقصد کشورهای منطقه ترک کرد. این در حالی است که حکم جلب وی پیشتر صادر شده بود.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در خصوص موضع کشورش در قبال طارق الهاشمی عنوان داشت: الهاشمی برای انجام آزمایشات پزشکی در ترکیه به سر می‌برد و زمانی که کارهای پزشکی وی پایان یابد به کشورش باز می‌گردد.

اردوغان همچنین تاکید کرد: الهاشمی همچنان از خود دفاع می‌کند و اعتراضاتش را نسبت به اتهامات وارده از طریق وکلایش اعلام کرده است. آنکارا به حمایت از الهاشمی پایبند است ما از الهاشمی حمایت کرده و خواهیم کرد.

الهاشمی با خروج از عراق به قطر، عربستان و ترکیه سفر کرده و در خصوص اتهاماتش در زمینه دست داشتن در عملیات تروریستی با مسئولان این کشور بحث و تبادل نظر کرده است.

کد خبر 169843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز