همشهری آنلاین: روز نخست مسابقات کشتی جام پیروزی ترکیه با درخشش آزادکاران کشورمان به پایان رسید.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدارسیون کشتی، نوجوانان آزادکار ایران در پایان روز نخست مسابقات جام پیروزی ترکیه که با حضور 500 کشتی‌گیر از یازده کشور ایران، ترکیه، فرانسه، آلمان، روسیه، آذربایجان، مجارستان، قزاقستان، بلغارستان، عراق و گرجستان دنبال شده و از سطح کیفی بالایی هم برخوردار است، موفق به کسب چهار مدال رنگارنگ شدند. در روز نخست این رقابت‌ها چهار آزادکار به میدان رفتند که هر چهار نفر به مدال رسیدند.

شاگردان مراد محمدی خوش درخشیدند و تا فینال، مسابقات را بدون شکست پشت سر گذاشتند. مرتضی فرزین‌فر در وزن 42 کیلوگرم ابتدا نماینده ترکیه را شکست داد. وی در ادامه با ضربه فنی "ریدوان اوزیی"، دیگر کشتی‌گیر ترکیه را برد. فرزین‌فر در سومین مبارزه خود "شماگی تودوا" را مغلوب خود کرد. آزادکار وزن نخست ایران در فینال در نمایشی دیدنی "الکساندر راسادین"، نماینده خوش تکنیک روسیه را برد و قهرمان شد.

مرتضی غیاثی در وزن 54 کیلوگرم در مبارزه نخست آزادکار قزاقستان را برد. وی در ادامه "مارات بایتتیمیر"، دیگر آزادکار قزاق را برد. غیاثی در سومین مبارزه خود توانست "الچیم ولیوف" نماینده آذربایجانی‌ها را که موفق به شکست آزادکار روسیه شده بود در مبارزه‌ای جانانه شکست دهد. آزادکار کشورمان در ادامه "سیزگین پیسمیسوگلو"، آزادکار قدرتمند ترکیه را برد و راهی دیدار پایانی شد. وی در فینال نتیجه را به "اوژان توربک" قزاق واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

در وزن 69 کیلوگرم رضا مظفری ابتدا نماینده قزاقستان را برد و در دومین مبارزه خود حریف قدرتمند روس را شکست داد. وی در ادامه "فوات گیلری" از ترکیه را مغلوب کرد و بعد از آن "خاستیمیر تواشینوف"، دیگر آزادکار روسیه را شکست داد.

پژمان فضل‌الله تبار، دیگر نماینده ایران در وزن 69 کیلوگرم هم در مبارزه نخست خود آزادکار ترکیه را شکست داد و در دومین رقابت نماینده روس‌ها مغلوب کرد. وی در کشتی سوم "عمر گورزیدزی" گرجستانی را شکست داد و بعد از سد "مصطفی یولوچان" گذشت تا حریف مظفری در فینال شود. رقابت فینال را مظفری طی سه تایم از فضل‌الله تبار برد تا شکست خود از این کشتی‌گیر را در رقابت‌های انتخابی تیم ملی جبران کند.

 

کد خبر 173392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز