همشهری آنلاین: فرنگی‌کاران نوجوان ایران در پایان روزهای اول و دوم مسابقات کشتی جام پیروزی ترکیه به شش مدال طلا، نقره و برنز دست یافتند.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در کشتی فرنگی شاگردان خلیل رشید محمدزاده در پایان روز اول به دو مدال نقره و یک برنز دست یافتند.

بر این اساس در وزن 42 کیلوگرم احسان محمدی و عبدالحسین جهانبخش دو نماینده کشورمان در این وزن، ابتدا فرنگی‌کاران ترکیه را شکست دادند. جهانبخش حریف خود را ضربه فنی کرد. این دو در دور دوم به مصاف هم رفتند که جهانبخش موفق شد محمدی را شکست دهد. وی پس از این پیروزی "یرنار خمیتوف" از قزاقستان را برد و راهی فینال شد. جهانبخش دیدار فینال را به " سرجی آیی" از ترکیه واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

همچنین با راه‌یابی جهانبخش به فینال، محمدی این شانس را پیدا کرد تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند. وی ابتدا نماینده ترکیه را برد و بعد "یرنار خمیتوف" قزاق را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 54 کیلوگرم مهران داداشی در مبارزه نخست نماینده ترکیه را برد. وی در رقابت دوم مغلوب "اریک توربا" از بلغارستان شد؛ اما با راه‌یابی این بلغار به فینال این شانس را پیدا کرد که برای مدال برنز مبارزه کند که متاسفانه در این مرحله به نماینده ترکیه باخت و حذف شد.

مهدی فلاح در وزن 69 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در ادامه با کشتی‌گیر ترکیه مبارزه کرد و توانست بر حریف خود غلبه کند. وی در کشتی دوم "میدیت اوزدیمیر" دیگر فرنگی‌کار ترکیه را برد و در سومین مصاف خود باز بر "فیوزی توپکو" دیگر ترکیه‌ای حاضر در این وزن غلبه کرد. فلاح در دیدار پایانی با یکی دیگر از فرنگی‌کاران ترکیه مبارزه کرد که البته این بار نتوانست از سد "یمری باسار" عبور کند و به مدال نقره بسنده کرد.

حسین خواجه‌وند در وزن 69 کیلوگرم طی سه تایم مغلوب نماینده ترکیه شد. وی در تایم اول و سوم در حالی که فرنگی‌کار ترکیه در خاک قرار داشت، نتوانست از حریف امتیاز بگیرد تا کشتی‌گیر کشور میزبان پیروزی را ازآن خود کند. خواجه‌وند که در دور اول استراحت کرده بود، با شکست نماینده ترکیه در دور بعد از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز در روز دوم

فرنگی‌کاران در پایان روز دوم مسابقات توسط علی محمود، دانیال اکبری و کیانوش ولی‌زاده صاحب سه مدال طلا، نقره و برنز شدند.

محمدمراد الیاسی، فرنگی‌کار وزن 46 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست با "باتوهان بوزکورت" از ترکیه رقابت کرد و در دو تایم حریف خود را شکست داد. وی در ادامه با "فیکرت کیسیر" از ترکیه رقابت کرد و مغلوب شد. با شکست نماینده ترکیه مقابل "گئورگی کورتانیدزه" از گرجستان، الیاسی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

کیانوش ولی‌زاده دیگر نماینده وزن 46 کیلوگرم ایران هم که در اولین مبارزه به مصاف "گئورگی کورتانیدزه" از گرجستان رفته و طی سه تایم نتیجه را به او واگذار کرده بود، در ادامه و با راه‌یابی نماینده گرجستان به فینال، این امکان را پیدا کرد تا در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز رقابت کند. وی در شانس مجدد ابتدا با نماینده مجارستان رقابت کرد و او را برد. ولی‌زاده در ادامه "گنادی چیتادزه" از گرجستان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رسید. فرنگی‌کار کشورمان در مبارزه رده‌بندی در یک کشتی نفسگیر "فیکرت کیسیر" از ترکیه را برد تا ضمن کسب مدال برنز انتقام الیاسی را نیز از این کشتی‌گیر که در کشتی با الیاسی به مدد داوران پیروز شده بود، بگیرد.

در وزن 58 کیلوگرم عرفان سعادتی‌فر به میدان رفت و نتیجه را به "ویاشیسلاو فاتییو" از قزاقستان واگذار کرد. و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

علی محمود در وزن 76 کیلوگرم دومین فرنگی‌کار ایران بود که روی تشک رفت و توانست طی دو تایم "علی سوات" کشتی‌گیر ترکیه را شکست دهد. دانیال اکبری دیگر فرنگی‌کار این وزن هم با "ایرول اوزترک" دیگر فرنگی‌کار ترکیه مبارزه کرد و طی سه تایم، کشتی حساسی که در جریان بود را به نفع خود به پایان رساند. در ادامه محمود با "گئورگی دارچین" از گرجستان رقابت کرد و او را شکست داد. اکبری هم با "حسن باسری آخان" ترک رقابت کرد و وی را مغلوب کرد. دانیال اکبری در مسابقه بعدی خود با "منصور گوموش"فرنگی‌کار ترکیه رقابت کرد و توانست مجددا یکی دیگر از نمایندگان کشور میزبان را شکست دهد و راهی دیدار پایانی شود. در سمت دیگر جدول هم علی محمود با "فیردی یاووز" ترک رقابت کرد که او را شکست داد تا حریف اکبری در فینال شود.

جالب این که پیش از این دیدار تابلو مسابقات به اشتباه نام محمود و نماینده قزاق‌ها را که مغلوب فرنگی‌کار ترکیه شده بود، برای برگزاری مسابقه ماقبل فینال نشان می‌داد که همین موضوع باعث شد تا نماینده کشورمان چند دقیقه‌ای با این قزاق رقابت کرده و با آسیب‌دیدگی از ناحیه گردن، کشتی را برای خود تمام شده فرض کند؛ اما همان وقت بود که معلوم شد اشتباهی رخ داده تا فرنگی‌کار ایران که شرایط مناسبی نداشت این امکان را پیدا کند تا با استراحتی نیم ساعته، در برابر نماینده ترکیه به میدان برود و راهی دیدار پایانی شود. جالب‌تر این که اکبری هم در دیدار ماقبل فینال مصدوم شد. گوش شکسته او به شدت آسیب دید تا هر دو نماینده ایران با شرایطی نه چندان جالب دیدار پایانی را برگزار کنند. رقابت فینال را در نهایت علی محمود به نفع خود به پایان رساند تا پرونده این وزن بسته شود.

در وزن 100 کیلوگرم پوریا عباسی با "فادیل ساریدایی" از ترکیه مبارزه کرد و توانست بر حریف خود غلبه کند. وی در ادامه به مبارزه با "بیکا کاندیلاکی" از گرجستان پرداخت و نتیجه را به وی واگذار کرد. با شکست نماینده گرجی‌ها فرنگی کار کشورمان از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

 

کد خبر 173581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز