همشهری آنلاین: تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب دو مدال طلا در روز سوم رقابت‌ها، عنوان نایب قهرمانی مسابقات جام پیروزی ترکیه را به دست آورد.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی جام پیروزی ترکیه به میزبانی شهر "کوش آداسی " برگزار شد که در پایان فرنگی‌کاران ایران موفق شدند با کسب 72 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را به نام خود ثبت کنند. تیم ترکیه با 90 امتیاز قهرمان مسابقات شد و تیم گرجستان با 58 امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

در روز سوم و پایانی مسابقات رضا خدری، فرنگی‌کار وزن 50 کیلوگرم ابتدا نماینده ترکیه را شکست داد. وی در دومین مبارزه خود "مکان دوکگوز" دیگر فرنگی‌کار ترک‌ها را برد. خدری در مسابقه سوم خود "کودای بیرکن تورسینوف" قزاقستانی را شکست داد و به فینال مسابقات راه یافت. وی در رقابت پایانی با "تور نوریم" از قزاقستان رقابت کرد و با به اجرا گذاشتن نمایشی زیبا حریف خود را شکست داد و به مدال طلا رسید.

در وزن 63 کیلوگرم تیم ایران دو فرنگی‌کار داشت. پرهام قنبری که در مبارزه نخست ترکیه را برد و میلاد محمدی که نماینده قزاقستان را شکست داد. قنبری در مبارزه دوم خود "مورات سویک" دیگر فرنگی‌کار ترک‌ها را مغلوب کرد. محمدی هم "اینسار کاراباکاک" یکی دیگر از ترک‌های حاضر در این وزن را برد. دو نماینده کشورمان در دیدار ماقبل فینال با هم رقابت کردند که قنبری موفق شد طی دو تایم از سد محمدی عبور کرده و راهی دیدار پایانی شود. محمدی در دیدار رده‌بندی با "مورات سویک" ترک مبارزه کرد و نتیجه را به رقیب خود واگذار کرد تا به عنوان پنجمی بسنده کرده و از رسیدن به نشان برنز باز بماند. قنبری هم در مبارزه پایانی با "زوبیر دمیرر" از ترکیه رقابت کرد و طی دیداری نفسگیر از سد فرنگی‌کار کشور میزبان عبور کرد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

علی فتاحی‌منش در دور نخست مبارزات روی تشک رفت؛ اما از آنجایی که حریف ترک او مشکل داشت و انصراف داد فتاحی بدونه این که رقابتی انجام دهد به عنوان فرد پیروز معرفی شد. وی در دور دوم نماینده بلغارستان را شکست داد. فتاحی‌منش در سومین مبارزه "یکرام کامان" ترک را برد و جواز حضور در فینال را به دست آورد. وی در رقابت پایانی با "مکاو بیساک" ترک مبارزه کرد و طی دو تایم نتیجه را به رقیب خود واگذار کرد تا با کسب نشان نقره به کار خود پایان دهد.

پیش از این در وزن 42 کیلوگرم عبدالحسین جهانبخش و احسان محمدی به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز رسیدند. مهدی فلاح، فرنگی‌کار کشورمان در وزن 69 کیلوگرم هم به مدال نقره دست یافته بود. کیانوش ولی‌زاده، نماینده وزن 46 کیلوگرم نیز نشان برنز را کسب کرده بود. علی محمود و دانیال اکبری در وزن 76 کیلوگرم مدال های طلا و نقره را به گردن آویخته بودند.

 

کد خبر 173699
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز