چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه میزان "ودیعه مسکن" برای تهران و شهرستان متفاوت است، گفت: این تسهیلات به صورت قرض الحسنه در اختیار نخبگان قرار خواهد گرفت که میزان آن برای تهران و شهرستانها متفاوت است.

به گزارش مهر، بنیاد ملی نخبگان در راستای حمایت از استعدادهای برتر، اقدام به اعطای تسهیلات ساخت یا خرید مسکن با سود 12 درصد کرد. بر اساس آیین نامه بنیاد، وام مسکن نخبگان در دو سطح 50 و 80 میلیون تومان به استعدادهای برتر واجد شرایط اعطا می شود.

دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش‌آموزی، نفرات اول تا سوم المپیاد‌های دانشجویی، برگزیدگان آزمون ورودی دانشگاه ها، برگزیدگان از میان دانش‌آموختگان رتبه اول دانشگاه ها ( کارشناسی و بالاتر)، صاحبان طرحهای برگزیده جشنواره های بین المللی خوارزمی، رازی، فارابی، بخش دانشجویی و آزاد جشنواره جوان خوارزمی و برگزیدگان بخش فن آفرینی جشنواره شیخ بهایی به شرط داشتن سهم موثر، برگزیدگان قرآنی سطوح یک و دو بر اساس ضوابط مصوب بنیاد، برگزیدگان از میان دانشجویان نمونه کشوری، دو نفر اول هر دوره از آزمون های جامع علوم پایه پزشکی در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی و دارندگان مدالهای جهانی مسابقات بین المللی مهارت از جمله افرادی هستند که می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

این تسهیلات به دلیل بازپرداخت زیاد آن همواره مورد انتقاد نخبگان بوده است که در این راستا بنیاد ملی نخبگان اقدام به اعطای تسهیلات دیگری در قالب "ودیعه مسکن" برای نخبگان متاهل دوره های تحصیلات تکمیلی کرد.

این تسهیلات به منظور رهن و یا اجاره مسکن در اختیار نخبگان متاهل اعطا می شود. این تسهیلات تنها به دانشجویان متاهل مقطع دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد داخل کشورتعلق می گیرد. علاوه بر این متقاضیانی که از تسهیلات ساخت و خرید مسکن نخبگان استفاده کرده و یا به بانکها معرفی شده اند مشمول تسهیلات ودیعه مسکن نمی شوند.

کلیه کسانی که مشمول حمایت کمک هزینه تحصیلی بنیاد هستند، به شرط پویایی می توانند نسبت به دریافت این حمایت بنیاد ملی نخبگان اقدام و در پایگاه بنیاد ثبت نام کنند.

جزئیات ودیعه مسکن نخبگان

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به جزئیات این تسهیلات گفت: این تسهیلات مشمول نخبگان و استعدادهای برتری می شود که متاهل و در دوره های تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

دکتر سید حسن حسینی با تاکید بر اینکه میزان این تسهیلات برای تهران و شهرستانها متفاوت است، خاطر نشان کرد: میزان این تسهیلات برای نخبگان ساکن در تهران 25 میلیون تومان و برای شهرستانها 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تلاش برای اعطای ودیعه مسکن به نخبگان دوره های کارشناسی

وی با بیان اینکه در این مرحله این تسهیلات به نخبگان دوره های تحصیلات تکمیلی اعطا می شود، ادامه داد: در مرحله بعد امیدواریم بتوانیم این تسهیلات را در اختیار استعدادهای برتر دوره های کارشناسی قرار دهیم.

نحوه بازپرداخت ودیعه مسکن

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه این تسهیلات به صورت قرض الحسنه در اختیار نخبگان و استعدادهای برتر قرار داده می شود، یادآور شد: این دسته از مشمولین پس از فراغت از تحصیل باید این ودیعه را عودت دهند.

حسینی همچنین به وام مسکن نخبگان اشاره و اضافه کرد: نخبگان واجد شرایط بسته به افتخاری که کسب کرده اند، از وام مسکن 80 و 50 میلیونی بنیاد بهره مند شدند که با سود 12 درصد بازپرداخت خواهند کرد.

کد خبر 173175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز