گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در بخشی از پروژه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده، واحدهای تجاری ساخته شده است، تاکید کرد: واحدهای تجاری هم به‌عنوان بخشی از خدمات شهری در بافت فرسوده مسکونی لازم است و باید ساخته شود.

مهدی چمران با اشاره به اینکه گزارش عملکرد سازمان نوسازی، حدود یک ماه پیش در کمیسیون عمران شورای شهر ارائه شد، اظهار کرد: از آنجا که این سازمان نسبت به ساخت واحدهای تجاری در بافت فرسوده مسکونی اقدام کرده بود، برخی اعضای کمیسیون به این موضوع انتقاد داشتند اما سازمان نوسازی توجیهاتی برای این کار داشت.

وی در عین حال افزود: این طور نبوده که شهرداری در پهنه‌های مسکونی، واحدهای تجاری بسازد بلکه در نقاطی از پهنه‌های مسکونی که نیازمند خدمات تجاری بود، واحد تجاری احداث شده است. به گزارش ایسنا، چمران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، بخشی از ساختمان‌های فرسوده‌ای که شهرداری تهران خریداری و پروژه‌های نوسازی را در این اراضی تعریف کرده بود، تجاری بوده است بنابراین جایگزین آنها باید واحدهای تجاری باشد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به همکاری شورای شهر با سازمان نوسازی برای پرداخت تعهدات شهروندان، اظهار کرد: شورا با تصویب اعتبارات لازم زمینه تسویه‌حساب شهرداری با شهروندان شرکت‌کننده در طرح‌های فروش متری مسکن و خانه به‌جای خانه را فراهم کرده است و این سازمان مشکل بودجه‌ای ندارد و مردم برای گرفتن پول خود بابت مشارکت در طرح‌های نوسازی، پشت در نمی‌مانند.

کد خبر 173234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز