گروه اقتصادی - محمد رضایی: از هفته آینده متقاضیان خرید مسکن می‌توانند با مراجعه به سامانه املاک و مستغلات از آخرین قیمت‌های توافقی در محله‌های شهر تهران اطلاع حاصل کنند.

دولت امیدوار است با اجرای این برنامه در کنار طرح تعزیراتی، بتواند مانع از افزایش قیمت‌ها در فصل نقل و انتقالات مسکن شود. معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ما راه‌اندازی سایت بلوک‌بندی را یکی از برنامه‌های دولت برای کنترل بازار مسکن اعلام کرد و گفت: این سامانه که با اطلاعات شهرداری، پست و سامانه املاک و مستغلات وزارت بازرگانی پشتیبانی می‌شود، امکان دسترسی مردم برای مشاهده قیمت‌های ثبت شده در بخش اجاره و خرید و فروش را فراهم خواهد کرد.

ابوالفضل صومعلو افزود: مردم می‌توانند با ورود به این سامانه محله، معبر و کوچه مورد نظر را انتخاب کرده و از قیمت معاملات 3 ماه گذشته در این محدوده با خبر شوند. صومعلو همچنین تأکید کرد: هرچه اطلاعات در این سامانه بیشتر شود و مراجعه و قدرت چانه‌زنی و استناد مردم به قیمت‌های ثبت شده در آن هم افزایش پیدا کند احتمال افزایش بی‌رویه قیمت‌ها کمتر خواهد شد.

افتتاح سامانه در هفته آینده

رئیس اتحادیه املاک هم در گفت‌وگو با همشهری خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی این سامانه بعد از تعطیلات هفته جاری به‌طور رسمی راه‌اندازی خواهد شد. مصطفی‌قلی خسروی ادامه داد: البته این سامانه صرفا برای اطلاع مردم از قیمت‌هاست و ضمانت اجرایی ندارد؛ اما همین موضوع هم سبب خواهد شد تا مالکان امکان اعلام قیمت‌های غیرواقعی را نداشته باشند.

آخرین اخبار از طرح‌های مسکن

او همچنین با اشاره به افتتاح واحدهای مسکن مهر، آغاز دور جدید ثبت نام برای مسکن مهر پردیس، تلاش انبوه سازان برای نوسازی بافت‌های فرسوده و سعی دولت برای راه‌اندازی پروژه مسکن ویژه تهران، آینده بازار مسکن در پایتخت را رو به ثبات ارزیابی کرد. خسروی گفت: در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم عنوان شد که دولت قصد دارد این پروژه‌ها را با سرعت بالا احداث کرده و برخی از آنها را تا پایان سال تا مرحله بهره‌برداری آماده کند. به گفته او فرایند ثبت نام برای این پروژه‌ها در آینده بسیار نزدیک آغاز خواهد شد.

کد خبر 172647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز