همشهری آنلاین: مسکوت ماندن لایحه نظارت بر جمع آوری پسماندهای ویژه پزشکی، بازگشایی دوباره رستوران گردان برج میلاد، تهران کانون تولید علم و دانش مدیریت شهری شد، ساخت پنج کیلومتر از مترو فرودگاه امام خمینی (ره)، حل مشکل شیرابه های زباله در کهریزک تا پایان امسال از مهمترین اخبار شهری در روز سه شنبه بود.

city desk

به گزارش همشهری آنلاین، با اتمام سالگرد مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، دکتر سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بیش از 75 درصد از زئران حرم مطهر در بیست و سومین سالگرد ارتحال امام‌ خمینی(ره) از خدمات فرهنگی و فعالیت‌های شهرداری تهران به مناسبت این ایام بهره‌‌مند شدند.

اگر می‌خواهید در جریان مهمترین اخبار مدیریت شهری قرار بگیرید جدول زیر را بخوانید:

منبع

موضوع

اظهارات

هابیل درویش،مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه

ساخت 5 کیلومتر از مترو فرودگاه امام خمینی؛ مترو تا پرند می‌رود

  • این خط مترو از فرودگاه امام خمینی (ره) آغاز و از حرم مطهر آن حضرت عبور می کند و به شهر جدید پرند ختم می شود که در مجموع 50 کیلومتر خواهد شد.
  • تاکنون دولت و شهرداری تهران 200 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داده اند که البته شهرداری تهران در این باره وظیفه ای ندارد.

فرزاد هوشیار پارسیان، مدیرعامل برج میلاد

بازگشایی رستوران گردان برج میلاد در اعیاد شعبانیه

  • قیمت و کیفیت غذاها پس از بازگشایی مجدد تغییر خواهد کرد چرا که با یک تیم علمی در حال تهیه اسلوب و استانداردهای غذایی رستوران گردان برج میلاد هستیم.
  • در برج میلاد رصد " گذر زهره " از مقابل خورشید در هفدهم خرداد را خواهد داشت و این پدیده نادر نجومی در سراسر کشور قابل رویت خواهد بود که در تهران نیز علاقمندان نجوم می توانند با حضور در برج میلاد آن را رصد کنند.

نامدار صداقت،مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تهران

تهران کانون تولید علم مدیریت شهری شد

  • این مرکز که با همکاری و حمایت مرکز اسکان بشر سازمان ملل راه اندازی خواهد شد از طریق آموزش و پژوهش، ظرفیت های حکمرانی محلی و مدیریت شهری را در سطح شهرهای منطقه آسیای غربی و خاورمیانه ارتقاء خواهد داد و تهران به عنوان کانون مباحث و تولید علم و دانش مدیریت شهری در سطح منطقه تبدیل خواهد شد.
  •  امسال از سوی سازمان ملل با عنوان سال انرژی و پایداری نامگذاری شده است و این مسئله را دنبال می کند که چگونه به سمت تولید انرژی پاک و سازگار با توسعه پایدار و محیط زیست حرکت کنیم.

مجتبی عبداللهی،معاون خدمات شهری شهرداری تهران

مشکل شیرابه‌های زباله در کهریزک تا پایان امسال حل می‌شود

  • تصفیه‌خانه شیرابه کهریزک تا پایان شهریور ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
  • با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، تا پایان امسال مشکل شیرابه‌های زباله در کهریزک که از سال‌های گذشته باقی‌مانده است، برای همیشه برطرف می‌شود.

اعضای شواری شهر تهران

لایحه نظارت بر جمع آوری پسماندهای ویژه پزشکی مسکوت ماند

  • رسول خادم:قانون پسماند مشخص کرده که تولید کننده پسماند ویژه ، خودش مسوولیت امحاء آن را بر عهده دارد و طبیعتا ورود شهرداری به این موضوع ، فراتر از وظایف قانونی است.
  • معصومه ابتکار:وزارت بهداشت راهبرد استفاده از اتوکلاو را برای بی خطر کردن پسماند ویژه بیمارستانی ارائه داد و دکتر وحید دستجردی نیز اقدامات خوبی دراین زمینه دربیمارستانها انجام داد که البته کافی نیست.
  • معصومه آباد:وزارت بهداشت اقدامات خوبی در زمینه تقسیم بندی و تفکیک پسماندها ، آموزش به پرسنل انجام داده و جلسات خوبی تاکنون برگزار کرده ایم اما رویکردها بیشتر با نگاه اقتصادی همراه بوده است در صورتیکه موضوع ما اصلا بحث درآمدی نیست.
کد خبر 173053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز