همشهری آنلاین: اجرای طرح زمان بندی حرکت اتوبوس‌ها، اقدامات شهرداری به مناسبت هفته بدون دخانیات، اجرای طرح‌های تفننی دولت برای آلودگی هوای تهران، راه اندازی 157 سرای محله از مهمترین اخبار حوزه مدیریت شهری در اولین روز از آخرین ماه بهاری بود.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از افزایش آلودگی هوا در تهران و رسیدن آن به مرز اضطرار، مسئولان استانداری سخنان زیادی را مبنی بر آب پاشی معابر تهران ارائه کردند که از سوی متخصصان زیست محیطی رد شد و آن را طرحی ناکارآمد خواندند، موضوعی که علی رغم عملیاتی نشدن آن، همچنان مسئولان استانداری بر آن تاکید دارند و در آخرین نمونه معاون عمرانی استاندار تهران بار دیگر امروز گفت: آب‌پاشی معابر تهران برای مقابله با پدیده ریزگردها موضوعی کاملا علمی است.

البته محمودی این بار راه حل دیگری را نیز مطرح کرده و افزوده است: یکی از بحث‌هایی که در دنیا برای مقابله با ریزگردها مطرح است افزودن مواد چسبنده به آب در هنگام آب‌پاشی خیابان‌ها و معابر است که این اقدامات از وظایف شهرداری‌هاست.

موضوعی که یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در باره آن گفته است: اینکه مطرح شده آب پاشی و شستشوی خیابان‌ها توسط شهرداری به ویژه آب‌پاشی اتوبان‌های پرتردد تاثیر بسیار زیادی در کاهش پدیده ریزگردها دارد، بحثی غیرکارشناسانه است چرا که ریزگردها مانند باران از مرزهای دیگر کشورها وارد کشور می‌شوند و با آب پاشی بر آنها نمی‌توان با آنها مقابله کرد؛ مگر چقدر آب می‌توان بر سطح شهر پاشید که از عهده ریزگردهای آسمان شهر برآید؟!

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرده است: در جایی که ارائه سوخت استاندارد و خودروی با کیفیت با اهمال مواجه شده آقایان به ارایه طرح‌های تفننی می‌پردازند.

اگر می‌خواهید در جریان مهمترین اخبار دیگر مدیریت شهری قرار بگیرید جدول زیر را بخوانید:

اظهار کننده

تیتر

اظهارات

عبادالله رمضانی،مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران

راه اندازی 157 سرای محله تا پایان امسال؛ همه محلات دارای سرا می‌شوند

  • هم اکنون 213 سرای محله در شهر تهران فعال هستند که امیدواریم با ساخت 157 سرای محله دیگر به تعداد تمام محلات تهران، سراهای محله داشته باشیم.
  • اینکه برخی از رسانه‌ها اخبار خود را براساس شنیده‌هایی که هیچ مبنایی ندارد، قرار داده‌اند درست نیست و اگر واقعا از صحت اخبار خود مطمئن هستند چرا نام آن سرای محله یا فرهنگسرا را که در آن کلاس رقص برگزار شده، نیاورده‌اند.

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی

اجرای طرح زمانبندی حرکت اتوبوس ها در سال جاری

  • مطالعات و زیرسازی های لازم برای اجرای سیستم زمان بندی صورت پذیرفته است و به صورت پایلت تا پایان خرداد ماه زمان بندی حرکت اتوبوس ها در محدوده شهرری اجرا خواهد شد .

محمد گلمکانی،مدیرکل سلامت شهرداری تهران

برنامه آموزشی در کلینیک های شهرداری برای ترک سیگار

  • هم اکنون در تمامی کلینیک های شهرداری تهران برنامه های آموزشی برای ترک سیگار به انجام می رسد.
  • هم اکنون به تفکیک 124 ناحیه شهر تهران، به ازای هر ناحیه یک بوستان بدون دخانیات راه اندازی شده و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تمامی بوستان های شهر تهران به بوستان های بدون دخانیات تبدیل شوند.

مهدی رزمی،مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران

تحقق بیش از 90 درصدی درآمدهای بودجه سال گذشته

  • در بخش نقدی بودجه بیش از 90 درصد درآمدهای پیش بینی شده محقق شده است ضمن اینکه در این حوزه نیز بودجه متمم در نظر گرفته شده است.
کد خبر 171445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز