همشهری آنلاین: رفع مشکلات کشور با گفتار درمانی، امکان افزایش ظرفیت مترو به چهار میلیون نفر در روز، حذف 20 درصد از سهمیه بنزین ویژه تاکسی‌های تهران، بهره برداری از دو گرمخانه جدید تا پایان خردادماه امسال، جا به جایی 8.1 میلیون مسافر با اتوبوس‌های تندرو در طول روز از مهمترین اخبار شهری در آخرین روز اردیبهشت است.

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که در آخرین روز از اردیبهشت ماه سهمیه بنزین خردادماه به کارت‌های سوخت واریز می‌شود مهر خبری را مبنی بر حذف 20 درصد از سهمیه بنزین ویژه تاکسی‌ها در پنج استان تهران، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر در خردادماه منتشر کرده است.

براساس این گزارش قطع 20 درصد افزایش سهمیه بنزین تاکسی‌های شهر تهران و استان‌های گرمسیری هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و بوشهر، بدلیل تغییرات جدید تراکنشی در سامانه هوشمند سوخت کشور است؛ به طوری‌که با تبدیل سهمیه بنزین یارانه‌ای به نیمه یارانه‌ای کارت‌های سوخت از ابتدای خردادماه سال جاری و حذف برخی از کارت‌های سوخت موقت خودروها، امکان واریز 20 درصد افزایش سهمیه بنزین تاکسی‌های این پنج منطقه وجود ندارد.

این در حالی است که مسئولان دولتی طی هفته‌های گذشته با افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها مخالفت شدید داشته و معتقد بودند که کمک‌های دولتی به تاکسیرانان آنقدر کافی هست که نیازی به افزایش نرخ کرایه‌ها نباشد.

اگر می‌خواهید در جریان بقیه مهمترین اخبار مدیریت شهری قرار بگیرید جدول زیر را بخوانید:

اظهار کننده

تیتر

اظهارات

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران

می خواهیم مسائل کشور را با گفتار درمانی حل کنیم

  • پس از گذشت بیش از شش سال از زمان اجرای سند چشم‌انداز 20 ساله، باید حدود 35 درصد مسیر را طی کرده باشیم اما به این نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و تنها می‌خواهیم مسائل کشور را با گفتار درمانی حل کنیم.
  • امروز با 30 درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران، 70 درصد مسافران این سامانه جابه‌جا می‌شود که این مسئله حاکی از بی توجهی به بهره‌وری است.
  • امروز باید به کسانی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده و جنگ را ندیده‌اند با عدد و رقم و روش‌های ثبوتی و عینی کارآمدی نظام اسلامی را اثبات کنیم و با گفتار درمانی کاری از پیش نخواهیم برد.

سید مناف هاشمی،معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران

ظرفیت مترو در پایان امسال باید به بیش از 4 میلیون سفر برسد

  • در حوزه کلان کشور، مدیریت شهری از سند چشم انداز عقب است اما در تهران و برخی کلان‌شهرها تاکنون به تکالیف پیش‌بینی شده به درستی عمل شده است.
  • اگر مترو تجهیزات لازم را به موقع دریافت کند، باید دو میلیون سفر روزانه مترو تهران در پایان سال 91 به بیش از 4 میلیون سفر برسد.

رضا جاگیری،معاون سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران

بهره‌برداری از دو گرمخانه جدید تا پایان خردادماه

  • دو گرمخانه جدید ویژه افراد بی خانمان تا پایان خردادماه راه اندازی می شود.
  • ترتیبی را اتخاذ کرده ایم که افراد بی خانمان در فصل بهار و تابستان نیز به گرمخانه ها بیایند.

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی

فعالیت بیش از 1200 بی‌آر تی در تهران؛ جابجایی 8.1 میلیون مسافر در روز

  • تنها 18 درصد از اتوبوس‌های شهری را اتوبوس‌های تندرو تشکیل می‌دهند اما با این وجود بیش از 40 درصد مسافران را جا به جا می‌کنند.
کد خبر 171269
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز