همشهری آنلاین: ماجرای گرد و غبار چهارراه ولیعصر (عج)، رونمایی از طرح‌های ترویج کتابخوانی، برنامه‌های شهرداری برای کاهش تبلیغات خارجی، آبگیری دریاچه چیتگر تا پایان بهار امسال، ترخیص 70 واگن جدید متروی تهران، توسعه اطراف حرم عبدالعظیم بعد از 20 سال و ماجرای صدور کارت ویژه سازمان ورزش شهرداری تهران برای اعضای شورای شهر از مهمترین اخبار مدیریت شهری در دهم اردیبهشت سال 1391 بود.

به گزارش همشهری آنلاین، امروز دوشنبه، یازدهم اردیبهشت ماه، یک روز مانده به آغاز هفته معلم، شهرداری تهران هم رنگ و بوی فضای بزرگداشت مقام معلم را به خود گرفته چرا که قرار است برنامه های میراث مطهر در سرای محلات شهر تهران برگزار شود.

به گفته مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران مراسم تجلیل از معلمان با مشارکت آموزش و پرورش منطقه و برگزاری نمایشگاه آثار شهید مطهری در سطح مناطق شهر تهران برگزار می شود.

همچنین صدور کارت سازمان ورزش شهرداری ویژه اعضای شورای شهر تهران نیز یکی از اخبار حاشیه ای امروز بود که محمد آقا میر رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران درباره آن گفت: این موضوع یک امر عادی است چرا که شهرداری این کارتها را برای کنترل نامحسوس اعضای شورای شهر صادر می کند.

چکیده مهمترین اخبار شهری را در جدول زیر بخوانید:

اظهار کننده

تیتر

اظهارات

سیدمحمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

ونمایی از طرح‌های ترویج کتابخوانی

  • همزمان با آغاز ایام نمایشگاه کتاب از طرح " کتابخانه‌های سیار" و عرضه کتاب در پایانه‌های شهری رونمایی خواهد شد.
  • دو دستگاه اتوبوس مجهز به کتابخانه، سامانه SMS، بلوتوث، WIFI و قرائت‌‌خانه، با همکاری سازمان اتوبوس‌رانی در نمایشگاه بین المللی کتاب مستقر خواهد شد. این اتوبوس‌ها امکان اتصال به کتابخانه های وابسته به شهرداری تهران و جستجو منابع آن را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد.

جعفرتشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

ترخیص 70 واگن جدید مترو تهران

  • 70 واگن جدید مترو در حال حمل و آماده سازی که طی یک یا تا دوماه آینده وارد خطوط خواهند شد.
  • با افزایش تعداد قطارها، شاهد افزایش تعداد مسافران و ظرفیت جابه جای مترو تهران خواهیم بود و امید است که بتوانیم در سال 1404 (افق طرح جامع حمل ونقل و ترافیک شهر تهران) سهم مترو را در جابه جایی های شهری به 30 درصد افزایش دهیم.

محمدجواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران

شهرداری تهران برای تبلیغات داخلی برنامه دارد

  • کسانی که ادعا می کنند تبلیغات کالاهای خارجی در شهر بیشتر است سند بیاورند زیرا آمارهای ما نشان می دهد که درصد کمی از تبلیغات محیطی به کالاهای خارجی اختصاص دارد.
  • لایحه ای برای کاهش تبلیغات خارجی در سطح شهر در حال تدوین است که به زودی به شورای شهر ارسال می شود.
  • در سال گذشته تبلیغات فرهنگی در مقایسه با تبلیغات تجاری 30 درصد افزایش داشته است. همچنین سعی شده است تبلیغات بر روی عرشه پل‌ها کاسته شود.

مازیار حسینی،معاون فنی عمرانی شهردار تهران

آبگیری دریاچه چیتگر تا پایان بهار

  • بهترین زمان برای آبگیری دریاچه،‌ هنگامی است که طغیان رود فروکش کرده و آب رودخانه زلال می‌شود، به این ترتیب، آبگیری دریاچه چیتگر به طور تدریجی از اواخر بهار آغاز خواهد شد.

علی محمد قلی ها، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران

گردوغبار چهارراه ولیعصر به دلیل فعالیت عمرانی مترو خط سه

  • گرد و غبار چهار راه ولیعصر ناشی از فعالیت‌‌های عمرانی خط 3مترو است که با این ایستگاه تقاطع دارد و نیروهای مترو برای بررسی وضعیت به وجود آمده به مترو رفته‌‌اند تا مشکل را برطرف کنند.

محمد آقامیر، رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران

صدور کارت شناسایی برای کنترل نامحسوس اعضای شورای شهر از مجموعه های ورزشی

  • برای اعضای شورای شهر کارت شناسایی برای کنترل نامحسوس از مجموعه های ورزشی شهرداری صادر کرده ایم؛ این کارت فوق العاده نیست و برای دستگاههای اجرایی دیگر نیز صادر می شود.


عظیم بابایی شهردار منطقه 20

توسعه اطراف حرم عبدالعظیم حسنی پس از 20 سال

  • مشارکت شهروندان در جنوب حرم برای واگذاری املاک بیشتر بود بنابراین این ضلع به کلی تملک شده و تنها دو ملک دیگر باقی است.
  • در طرح توسعه اطراف حرم عبدالعظیم (ع) پارکینگ‌های طبقاتی، هتل آپارتمان و مراکز فرهنگی پیش بینی شده است که با اجرای آن تحول عظیمی برای حرم به وجود می آِید.
کد خبر 168434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز