مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پژوهشکده مهندسی و فناوری دریایی موسسه ملی اقیانوس شناسی از موفقیت این موسسه در پیش بینی موج در 3 حوزه آبی کشور خبر داد و گفت: با استفاده از نرم افزارهای تولید شده امکان پیش بینی موج تا 96 ساعت آینده در کشور فراهم شد

موج

به گزارش مهر، دکتر سعید مظاهری با تاکید بر اینکه انجام هر فعالیتی در دریا نیازمند پیش بینی موج است، افزود: یکی از عوامل ایجاد موج، باد است از این رو برای پیش بینی موج لازم بود که وضعیت باد را پیش بینی می‌کردیم.

رئیس پژوهشکده مهندسی و فناوری دریایی موسسه ملی اقیانوس شناسی با بیان اینکه برای پیش بینی باد از اطلاعات هواشناسی بین المللی استفاده می‌شود، اظهار داشت: با استفاده از این داده‌ها، موفق شدیم وضعیت باد را در آب‌های جنوب کشور با دقت یک دهم در یک دهم (10 کیلومتر در 10 کیلومتر) پیش بینی کنیم.

وی از راه اندازی سایت پیش بینی موج در این موسسه خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس داده‌های به دست آمده اقدام به راه اندازی سایت پیش بینی موج کردیم.

مظاهری پیش بینی ارتفاع، جهت و پریود موج را از جمله داده‌های قابل ارائه این سایت نام برد و یادآور شد: با استفاده از نرم افزارهای تولید شده قادر به پیش بینی موج تا 96 ساعت آینده، در حوزه‌های آبی دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان هستیم.

رئیس پژوهشکده فناوری و مهندسی دریا موسسه ملی اقیانوس شناسی، ایمنی شناورها در حوزه‌های آبی را از کاربردهای داده‌های پیش بینی موج ذکر کرد و توضیح داد: کاربران می‌توانند با استفاده از داده‌های این سایت از وضعیت دریا تا 96 ساعت آینده مطلع شوند و بر اساس آن زمان مناسب حرکت در حوزه‌های آبی را تعیین کنند.

کد خبر 172987
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز