مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و سازمان بنادر و دریانوردی طرحی را اجرایی می‌کنند که براساس آن برای نخستین بار در کشور امکان پیش بینی امواج و جریانات دریایی فراهم می‌شود.

پیش بینی امواج دریا تا ۳ روز

به گزارش مهر، مرکز ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تفاهم نامه همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی برای همکاری در زمینه پیش بینی امواج و جریانات دریایی امضاء کرد.

دکتر محسن سلطان زاده، عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر و مدیر پروژه در این باره گفت: با توجه به نیاز کشور، برای نخستین بار پروژه ملی پیش بینی امواج و جریانات دریایی به همت متخصصان داخلی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی انجام خواهد شد که این پروژه از حیث خسارت­‌های مالی و جانی که در خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر داشته بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در این پروژه امکان پیش بینی شرایط جوی دریا تا 3 روز آینده ممکن خواهد بود، افزود: از اهداف این پروژه جلوگیری از مخاطرات و تلفات دریایی، ساخت وسازهای دریایی چون لوله گذاری در زمان مناسب و اطلاع رسانی به صیادها از شرایط جوّی دریا است.

سلطان زاده افزود: در داخل کشور تاکنون چنین کار تخصصی صورت نگرفته و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز توسط برخی شرکت‌های اروپایی تغذیه اطلاعاتی می­‌شوند.

به گفته وی مرحله­ اول این پروژه، دریای خلیج فارس خواهد بود.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر از میان دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و تهران موفق به اخذ مجوز برای اجرای این پروژه ملی شده است.

کد خبر 260970
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز