همشهری آنلاین: دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دریایی به صورت گسترده و بدون بررسی انجام می‌گیرد و امیدواریم زنجیره این حمایت‌ها با همکاری سازمان‌های کارفرما تکمیل شود.

پایان‌نامه‌های دریایی بدون بررسی حمایت می‌شوند

به گزارش مهر، دکتر محمد سعید سیف با بیان این که به طور همه جانبه رشدی در صنعت دریایی نداشته‌ایم و گاها این رشته در میان صنایع دیگر مغفول مانده است، گفت: ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی در جهت ارائه وام‌ها، حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه دریایی، فرهنگ‌سازی در میان دانش‌آموزان، تهیه آمارنامه دریایی و مواردی از این قبیل فعالیت کرده و تا حدودی موفق بوده است.

وی عنوان کرد: در زمان تحریم‌ها صنعت و خدمات کشتیرانی بسیار لطمه دید از این رو باید برای دوران پسا تحریم برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم تا صنعت دریایی کشور وضعیت بهتری پیدا کند.

به گفته وی، سهم ما در دنیا برای ساخت و تولید صنایع دریایی یک دهم درصد است که این در مقایسه با کشورهای دیگر عدد کمی است.

وی با تاکید بر این که باید به دنبال افزایش سهم صنعت دریایی در کشور باشیم، گفت: خوشبختانه در مهندسی دریایی رتبه یازدهم را در سال ۲۰۱۴ از لحاظ رشد علمی کسب کرده‌ایم. همچنین از منظر تولید مقالات در حوزه دریایی همپای آلمان و فرانسه هستیم.

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی اظهار داشت: با توجه به این که ایران به اندازه آلمان و فرانسه تولید مقاله می‌کند ولی حجم تولیدات صنعتی دریایی کمی نسبت به این دو کشور دارد از این رو باید برای رفع این مشکل گام برداشت.

سیف با بیان این که ایران از لحاظ تعداد مهندسان دریایی رتبه سوم را دارد و در این موضوع نیز همانند کشورهای روسیه و آمریکا هستیم، گفت: به همین دلیل تحصیل‌کرده‌های ایرانی در حوزه مهندسی دریا بیکار می‌مانند و یا مهاجرت می‌کنند.

وی با بیان این که در تلاشیم تا حلقه‌های مفقوده میان صنایع دریایی و پژوهش را بیابیم، افزود: نقشه راه فناوری دریایی در حال ترسیم است و در آن به پروژه‌های تحقیقاتی، سرمایه‌گذاران در این حوزه پرداخته شده است. بناست تا بدین وسیله در جهت داخلی‌سازی صنایع دانش بنیان دریایی گام برداریم.

کد خبر 303587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha