همشهری آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران به تشریح برنامه این سازمان به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرداخت و از اجرای 30 ویژه برنامه در این ایام خبر داد.

سید محمدهادی ایازی در تشریح آخرین جزئیات نحوه برگزاری وی‍ژه ‌برنامه‌های بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد : سازمان فرهنگی و هنری نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در فرهنگسرای رضوان واقع در بهشت‌زهرا(س) اقدام خواهد کرد و این برنامه از پنجشنبه 12 خرداد آغاز و دوشنبه 15 خرداد ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: برگزاری شب شعر و خاطره با حضور شاعران و پیشکسوتان انقلاب اسلامی، نشست‌های معرفتی و حلقه‌های معرفتی، برپایی سامانه‌های نمایش خیابانی در نقاط اصلی شهر با محوریت یاد امام(ره) و تولید محصولات فرهنگی از دیگر اقداماتی است که با مسئولیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

ایازی با اشاره به اقدامات سازمان بهشت زهرا(س) تصریح کرد: فراهم کردن تمهیدات برپایی ایستگاه‌های فرهنگی 6 گانه در حرم مطهر، فضاسازی بهشت زهرا(س) با پیام‌ها و جملات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارایه خدمات و محصولات فرهنگی به زائران بهشت‌زهرا(س) عناوین مهمترین برنامه‌های سازمان بهشت زهرا (س) را به خود اختصاص داده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری تور دوچرخه سواری ولایت خبر داد و گفت: به همت سازمان ورزش شهرداری تهران تور دوچرخه‌سواری ولایت را برگزار خواهد شد و اختتامیه این تور 14 خرداد در حرم مطهر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی در ایستگاه‌های فرهنگی 6 گانه و برنامه‌ریزی جهت حضور ورزشکاران از دیگر فعالیت‌های سازمان ورزش در این ایام به شمار می‌آید.

ایازی تصریح کرد: اداره کل سلامت شهرداری تهران نسبت به برپایی غرفه سلامت در ایستگاه‌های فرهنگی مذکور، ارایه خدمات اولیه پزشکی به صورت رایگان به عموم زائران حرم مطهر و برنامه‌های اطلاع رسانی در خصوص بهداشت و سلامت شهروندی اقدام خواهد کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل امور بانوان گفت: برپایی غرفه امور بانوان درایستگاه‌های فرهنگی و ارایه خدمات به این قشر، عرضه کتب مربوط به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی ظرفیت‌های ویژه شهرداری در حوزه امور بانوان، عناوین مهمترین برنامه‌هایی هستند که به همت اداره کل امور بانوان برگزار خواهند شد.

وی از برگزاری نماز جماعت در شب چهاردهم خرداد در حرم مطهر خبر داد و افزود: مرکز فعالیت‌های امور دینی شهرداری تهران مسئولیت برپایی نماز جماعت مغرب و عشا در شب چهاردهم خرداد را عهده دار شده است. استقرار روحانیون در ایستگاه‌های فرهنگی به منظور پاسخگویی به پرسش زائران از دیگر اقدامات این مرکز محسوب می‌شود.

ایازی تصریح کرد: شرکت مترو تهران و حومه نیز نسبت به پخش فیلم‌های کوتاه و مستند از تلویزیون‌ ایستگاه‌های مترو همچنین فضاسازی تبلیغی ایستگاه‌های مترو با محوریت پیام‌ها و کلمات قصار امام‌ راحل (ره) و رهبر انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه‌های این شرکت به شمار می‌رود.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات موسسه مطبوعاتی همشهری گفت: موسسه مطبوعاتی همشهری انتشار ویژه‌نامه سالروز ارتحال امام (ره) در تیراژ سراسری، چاپ و انتشار مطالب، خاطرات، مقالات مرتبط با امام راحل(ره) در مجلات وابسته همچنین انتشار مقالات و مطالب مرتبط با امام راحل(ره) در روزنامه همشهری را در دستور کار قرار داده است.

ایازی ادامه داد: اقدامات گسترده‌ای توسط شرکت واحد اتوبوسرانی در بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی انجام خواهد شد که از این میان می‌توان به فضاسازی ایستگاه‌های اتوبوس تندرو با محوریت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و نصب پوستر مربوط به این ایام در اتوبوس‌های تحت پوشش، اشاره کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز با همکاری سازمان زیبا سازی نسبت به فضاسازی پارک‌ها وبوستان‌های شهر تهران در ایام ارتحال امام (ره) اقدام خواهند کرد.

وی افزود: درتمام تاکسی‌های تحت پوشش سازمان تاکسیرانی نیز پوسترهای ویژه ارتحال امام خمینی(ره) نصب می شود.

کد خبر 172570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز