همشهری آنلاین: مدیران و کارکنان شهرداری تهران امروز با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با آرمان های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

محمد باقر قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین، در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و شهردار تهران برگزار شد،  محمد باقر قالیباف اظهار کرد: خداوند بزرگ را شاکریم که زندگی ما را در این مقطع از تاریخ قرار داد تا اسلام را به روایت حضرت امام (ره) درک کنیم ، این اسلام یک اسلام انقلابی، زنده، پویا، فعال، در صحنه ، ظلم ستیز بوده و دین و دنیای انسان ها را توام با هم تضمین می کند، آن هم در عصری که دنیا و دنیا گرایی ، غرب زدگی و شرق زدگی بر همه جهان مستولی بود .

وی افزود: حضرت امام(ره) در چنین مقطعی از زمان بروز و ظهور پیدا کردند و این مرد الهی باعث احیای مجدد اسلام و عزت مسلمین و آزادگان جهان شدند .

قالیباف در ادامه با ذکر شعری از مولانا افزود: امروز گرد هم آمده ایم تا با اهداف بلند امام و شهدا بیعت کنیم و در واقع بتوانیم کارآمدی دین در عرصه اداره جامعه را در همه ابعاد نه تنها با شعار بلکه به روش ثبوتی و عینی با عقلانیت ، کار ، معنویت و روحیه جهادی در دهه پیشرفت و عدالت به اثبات رسانده و با تبعیت از مقام معظم رهبری ، آرمان های امام (ره) و شهدا را محقق کنیم.

همچنین حجت الاسلام و المسلین حسن خمینی در این مراسم گفت: شاید پیش از انقلاب هیچ گاه این حجم از کارشکنی های جهانی و تحریم ها و دشمنی ها در کشور وجود نداشته اما می توانیم با هم و دست در دست هم گام بزرگی برداریم ، به این معنا که به مردم جهان و مردم خودمان نشان دهیم که آنچه که واقع شد واقعه کمی نشد و آنچه که نتیجه آن واقعه خواهد بود نتیجه کمی نخواهد بود.

وی افزود: پس از امام عظیم الشان، در جامعه ما افرادی آمدند و رفتند اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آن چیزی که نام انقلاب را در یاد جهان باقی می دارد نام امام(ره) است.

سید حسن خمینی ادامه داد: تلاش شما در به ثمر رساندن این نظام بارورکردن نتایج این نظام است؛ حل کردن مشکلات مردم خدمت به خود ، نظام ، انقلاب ، مردم و امام (ره) است.

در ادامه مراسم نیز، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: روزی که حضرت امام (ره) انقلاب را آغاز کردند کسی فکر نمی کرد روزی ایران اسلامی با نام و یاد امام (ره) اینچنین زنده باشد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای سقوط جمهوری اسلامی روزشماری می کردند تا دوباره بساط فساد و تباهی به پا شود.

به گفته چمران امروز جایگاه امام (ره) به ویژه با بیداری اسلامی در سایر کشورهای اسلامی بیش از پیش نمایان شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم راه امام (ره) و شهدا را دنبال کنیم که این همان راه امام حسین (ع) ، حضرت علی بن ابیطالب (ع) و پیامبر(ص) است.

کد خبر 172456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز