این روزها در گوشه و کنار کشور، مراسم گوناگونی در سالگرد ارتحال امام خمینی ره برگزار می‌شود. تصویرهای امام را در گوشه و کنار شهر تهران حتماً دیده‌ای.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 653

 با نزدیک شدن به بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی ره دومین جشنواره‌ی عکس و پوستر «دل‌دیده» در خانه‌ی هنرمندان و روی پرتابل‌های شهری تهران در حال برگزاری است.

این جشنواره، به همت ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی ره و با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران و خانه‌ی هنرمندان ایران برپا شده است. معرفی ابعاد معنوی شخصیت امام ره، نمایش جلوه‌های حضور علاقه‌مندان امام ره در مراسم‌ بزرگداشت ایشان، نمایش محبوبیت حضرت امامره در میان مردم و تجلیل از هنرمندانی که در ترسیم سیمای حضرت امام ره نقش داشته‌اند، از اهداف این جشنواره به‌شمار می‌آیند. در این جشنواره، 22پوستر و 55 عکس برای ارایه در نمایشگاه پایانی و هم‌چنین نمایش بر روی پرتابل‌های شهری تهران انتخاب شده است. این نمایشگاه از امروز11تا شنبه13 خرداد در خانه‌ی هنرمندان برپاست.

امام پارسایی

اما شهرداری تهران هم برای این روزها برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است. دکتر سید محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ازبرپایی شش ایستگاه فرهنگی در محدوده‌ی حرم مطهرو انتخاب عنوان « امام پارسایی» برای ویژه برنامه‌های سالگرد رحلت امام ره خبر می‌دهد و می‌گوید: «تمام فعالیت‌های شهرداری تهران به مناسبت بیست و سومین سال‌روز ارتحال امام ره با عنوان کلی « امام پارسایی» برگزار خواهد شد.» ایجاد غرفه‌های فرهنگی و عکس و پوستر و...از جمله‌ این برنامه‌هاست.

 فرهنگ‌سرای انقلاب

برنامه‌ی دیگری هم با عنوان «مردی که آسمان را خوب می فهمید» در فرهنگ‌سرای انقلاب به اجرا درمی‌آید. مهدی فروتن، رئیس فرهنگ‌سرای انقلاب می‌گوید:« به مناسبت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی ره بسته‌ی فرهنگی امام روح الله تولید و در دسترس مراکز فرهنگی و شهروندان قرار می گیرد. این بسته‌ی نمایشگاهی شامل 23 قطعه پوستر، حاوی داستان‌های کوتاهی از زندگی امام خمینی ره است. داستان‌های این مجموعه را افسانه وفا نوشته است.»

او هم‌چنین از برگزاری مسابقه‌ی نامه و نقاشی ویژه‌ی کودکان خبر می‌دهد و می‌گوید:« مسابقه‌ی «بابای مهربان» ویژه‌ی کودکان هم در این روزها اجرا می‌شود و این عزیزان می توانند نقاشی‌های خود از تصویر حضرت امام ره به همراه آنچه که درباره‌ی ایشان می دانند، در قالب برگه های این مسابقه به فرهنگسرای انقلاب اسلامی بفرستند.»

رئیس فرهنگسرای انقلاب اسلامی به برنامه‌ی «دیدار با آسمان» هم اشاره می کند و می‌گوید:«امروزپنج‌شنبه،11 خرداد، جمعی از اعضای فرهنگسرا به جماران و محل زندگی حضرت امام ره می روند.»

شماره‌ی فرهنگ‌سرای انقلاب55419057 است.

کد خبر 172631
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز