همشهری آنلاین: حسین سبحانی‌نیا نماینده 6 دوره مجلس که از راه‌یافتگان به مجلس نهم نیز است در ارائه برداشت خود از سناریوها و تحرکات تعیین رئیس مجلس نهم گفت: با توجه به فضایی که روز گذشته در پی برگزاری دو نشست جداگانه از سوی حامیان ریاست لاریجانی و حداد عادل ایجاد شد می‌توان برداشت کرد که نگاه‌ها بیشتر به سمت ریاست لاریجانی است.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: الآن دیگر تا حدی موضوع تعیین رئیس مجلس نهم معلوم است و فکر نمی‌‎کنم جلسه بعد از ظهر امروز (جلسه‌ای که قرار است به ابتکار حامیان ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شود) بتواند موثر باشد. یعنی بعید است جلسه عصر امروز بتواند در سرنوشت شرایط و فضایی که در زمینه انتخاب رئیس مجلس نهم بوجود آمده است تغییری ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: جلسه بعد از ظهر امروز هنوز مورد اختلاف نظر نمایندگان است. برخی از دوستان، نمایندگان را برای شرکت در این جلسه دعوت می‌کنند اما برخی دوستان آن را قبول ندارند و در این حرکت قرار نگرفته‌اند. بنابراین خیلی به نتیجه حاصل از نشست عصر امروز امیدوار نیستم.

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگان حامی ریاست علی لاریجانی و ریاست غلامعلی حداد عادل روز گذشته جلسات جداگانه‌ای برگزار کردند. نشست حامیان ریاست لاریجانی که تحت عنوان فراکسیون «رهروان ولایت» شناخته می‌شود با حضور بیش از 150 نفر از منتخبان مجلس نهم و نشست حامیان ریاست غلامعلی حداد عادل که تحت عنوان جلسه «رهپویان» نامیده شد با حضور نزدیک 90 نفر از نمایندگان اصولگرا برگزار شدند.

در جلسه فراکسیون رهپویان که بدون رأی‌گیری برای انتخاب رئیس مجلس نهم پایان یافت، حداد عادل به عنوان شخص مناسب برای ریاست مجلس نامیده شد. به گفته «نیره اخوان» از راه‌یافتگان به مجلس نهم، انتخاب حداد عادل به این صورت انجام شده است: «در این جلسه رأی‌گیری به شکل صلواتی بود و حاضرین ریاست حداد عادل بر مجلس نهم را مورد تایید قرار دادند.»

این درحالیست که 148 نماینده مجلس نهم حاضر در جلسه روز گذشته «رهروان ولایت» با ریاست علی لاریجانی بر مجلس نهم موافقت کردند.

حامیان ریاست غلامعلی حداد عادل در مجلس نهم عصر امروز هم جلسه خواهند داشت که «حسین سبحانی‌نیا» نماینده باسابقه مجلس درباره این جلسه اینگونه ابراز عقیده کرد که «جلسه عصر امروز در فضایی که روز گذشته در زمینه انتخاب رئیس مجلس ایجاد شده است، تأثیری نخواهد داشت.»

کد خبر 172137
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز