همشهری آنلاین: سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف، اخبار متفاوت و متناقضی از نشست امروز فراکسیون اصولگرایان می‌دهند. برخی از 132 رأی برای ریاست حدادعادل بر مجلس نهم در نشست فراکسیون اصولگرایان خبر می‌دهند و برخی دیگر نشست امروز را نشست فراکسیون رهپویان و پایداری می‌نامند و از 115 رأی برای حدادعادل حکایت می‌کنند.

فارس نوشت: جلسه فراکسیون اصولگرایان مجلس  نهم عصر امروز یک‌شنبه در صحن مجلس شورای اسلامی ‌برگزار شد.

در این جلسه تعدادی از منتخبان جدید ملت برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس نهم کاندیدا شدند که پس از رأی‌گیری از بین حاضران، کاندیداهای نهایی فراکسیون اصولگرایان برای انتخابات هیئت رئیسه مجلس نهم که در صحن علنی مجلس انجام می‌شود، مشخص شدند.

تنها کاندیدای ریاست مجلس نهم در جلسه فراکسیون اصولگرایان غلامعلی حدادعادل بود که با 132 رأی از 144 رأی مأخوذه به عنوان کاندیدای نهایی فراکسیون اصولگرایان برای ریاست مجلس نهم انتخاب شد. 7 نفر هم به علی لاریجانی رأی داده بودند. 5 نفر هم رأی سفید دادند.

محمد مهدی زاهدی منتخب کرمان، احمد سالک منتخب اصفهان، محمدحسن ابوترابی‌فرد، محمد سلیمانی، ‌محمدرضا باهنر منتخب تهران و علی‌اصغر زارعی منتخبان تهران کاندیدای نواب هیئت رئیسه مجلس نهم شدند که از این بین ابوترابی‌فرد با 61 رأی و سالک با 59 رأی به عنوان کاندیداهای نهایی فراکسیون اصولگرایان برای نواب رئیس مجلس نهم انتخاب شدند.

زارعی با 34 و باهنر با 23 رأی هم در جلب آرای حاضران ناکام ماندند. محمدمهدی زاهدی و محمد سلیمانی نیز به ترتیب 8 و 3 رأی آوردند.

سیدمسعود میرکاظمی و مرتضی آقاتهرانی نیز با وجود اینکه کاندیدای نواب رئیس نشده بودند اما به ترتیب 3 و یک رأی حاضران در جلسه را به خود جلب کردند.

در همین حال خبر آنلاین حکایت دیگری از آمار رأی حداعادل برای ریاست مجلس دارد. به گفته خبرآنلاین در حالی که یکی از خبرگزاری‌ها از حضور 144 نماینده در نشست فراگیر اصولگرایان خبر دادند اما پیگیری خبرآنلاین نشان می‌دهد این عدد صحیح نیست.

براساس رای گیری در نشست امروز از مجموع 129 برگه رای شمارش شده 115 حاضر در این نشست به ریاست حداد عادل رای دادند. 14 برگه رای نیز سفید و به نام علی لاریجانی به گلدان‌ها انداخته شده است.

همچنین در رای گیری برای نواب رئیس مجلس نهم حجت الاسلام ابوترابی 61 رای، سالک 59 رای، زارعی 34 رای و باهنر 23 رای کسب کردند.

کد خبر 172191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز