همشهری آنلاین: این قبیل اظهارات نقض اشکار اصول اساسی منشور ملل متحد و اصول اساسی قوانین بین المللی بوده و اقدامی بر علیه تلاشهای جهانی در جهت تقویت صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی محسوب می شود.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، طی نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت این سازمان ،اظهارات اخیر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در خصوص تهدید به حمله علیه تاسیسات هسته ای کشورمان و سایر اظهارات جنگ طلبانه مقامات این رژیم را تحریک آمیز ،غیر موجه و خلاف مقررات بین المللی خواند و آن را قویا محکوم کرد.

محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، طی نامه ای به رئیس دوره ای شورای امنیت این سازمان ،اظهارات اخیر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در خصوص تهدید به حمله علیه تاسیسات هسته ای کشورمان و سایر اظهارات جنگ طلبانه مقامات این رژیم را تحریک آمیز ،غیر موجه و خلاف مقررات بین المللی خواند و آن را قویا محکوم کرد.

محمد خزاعی در نامه خود که رونوشت آن برای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال شده است،تصریح کرد : این قبیل اظهارات نقض اشکار اصول اساسی منشور ملل متحد و اصول اساسی قوانین بین المللی بوده و اقدامی بر علیه تلاشهای جهانی در جهت تقویت صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی محسوب می شود.

سفیر ونماینده کشورمان تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشرو در مخالفت با تولید و انبار هرگونه سلاحهای کشتار جمعی از جمله سلاحهای اتمی بوده و به عنوان یک دولت عضو ان پی تی ، در مناسبتهای مختلف از جمله در نشستهای بین المللی مرتبط رسما اعلام نموده ،سلاحهای هسته ای به عنوان مهلک ترین و غیر انسانی ترین سلاح، از نظر مذهبی و قانونی جایگاهی در دکترین دفاعی و نظامی کشورمان ندارد . همچنین ایران از سال 1974از هیچ تلاشی در جهت تحقق منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه در چارچوب منشور سازمان ملل متحد و کنفرانس بازنگری ان پی تی دریغ نکرده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد خزاعی ضمن تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه اغازگر جنگ و حمله بر علیه هیچ ملتی نبوده و نخواهد بود ،افزود :اما در عین حال ایران، براساس حق ذاتی خود و بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد ، در اقدام برای دفاع از خود و پاسخ به هرگونه حمله علیه ملت ایران و اتخاذ اقدامات دفاعی متناسب برای دفاع ازخود لحظه ای تردید نخواهد کرد .

سفیر و نماینده کشورمان اضافه کرد ،مضحک آنست که این اظهارات فتنه جویانه و ادعاهای بی اساس علیه برنامه صلح امیز هسته ای ایران توسط مقامات رژیمی بیان می شود که دارای سیاه ترین پرونده ها در زمینه اشغالگری ،بیرحمی و جنایت علیه بشریت بوده و سلاحهای هسته ای این رژیم و توسعه مخفیانه آن مهمترین تهدید علیه صلح وامنیت منطقه ای و بین المللی محسوب می شود .

محمد خزاعی در پایان نامه خود در خواست نموده تا این نامه به عنوان سند شورای امنیت سازمان ملل ثبت و منتشر شود.

اضافه می نماید ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده بود که توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای احتمال حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران را رد نمی کند و افزوده بود که ایران هسته ای قابل تحمل نبوده و هیچ گزینه ای از روی میز نباید برداشته شود .

کد خبر 171918
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز