همشهری آنلاین: «سرگئی ریابکوف» تاکید کرد که حمله نظامی به ایران نه تنها بر امنیت منطقه و جهان تاثیر منفی دارد، بلکه بر اوضاع مالی جهان نیز اثر نامطلوب خواهد گذاشت.

ریابکوف

معاون وزیر خارجه روسیه بار دیگر نسبت به عواقب جبران‌ناپذیر اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رادیو صدای روسیه، «سرگئی ریابکوف» تاکید کرد که حمله نظامی به ایران نه تنها بر امنیت منطقه و جهان تاثیر منفی دارد، بلکه بر اوضاع مالی جهان نیز اثر نامطلوب خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد که در صورت در پیش گرفتن رویکرد نظامی، علاوه بر «تاثیر منفی بر امنیت تعداد بسیار زیادی از کشورها در نتیجه افزایش ناگزیر مواد هیدروکربوری پیامدهای سنگینی برای اقتصاد جهانی به بار می‌آید و این مسئله، خروج از رکود را کند خواهد کرد.»

این دیپلمات روسی همچنین گفت: «علاوه بر این ما با ضربه بسیار شدیدی بر سیستم بین‌المللی منع گسترش هسته‌ای روبه‌رو خواهیم شد. نمی‌خواهیم که پس از مدتی در چنان وضعیتی قرار بگیریم که لازم باشد نه به مذاکرات با طرف ایرانی بلکه رسیدگی به این مسایل بپردازیم.»

روسیه در مذاکرات آتی گروه 5+1 با ایران در تاریخ 23 ماه می پیشنهاد کرده است که در قبال محدود کردن برنامه غنی‌سازی ایران تا سقف 20 درصد، تحریم ها علیه ایران لغو شود.

کد خبر 171400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز