همشهری آنلاین: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران از برنامه‌ریزی برای حذف مبادله پول نقد بین پارکبان‌ها و شهروندان خبر داد و گفت: در این صورت پرداخت وجه پارک حاشیه‌ای تنها از طریق کارت بلیت الکترونیک مترو و اتوبوس انجام خواهد شد.

پارکبان

به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه شهرداری به عملکرد دوره‌های قبلی پارکبان‌ها انتقاد داشت، افزود: سال گذشته و پس از برگزاری جلسات همفکری با پلیس راهنمایی و رانندگی و شورای شهر، بخشی از این مشکلات برطرف شد.

به گفته وی، پیش‌بینی معیارهای جدید در گزینش پارکبان‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز تدوین قواعدی برای شرکت‌های خصوصی پارکبا‌ن‌ها از جمله اقدامات انجام شده برای ساماندهی پارکبان‌هاست که تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد آنها داشته است.

تشکری هاشمی با اشاره به تجهیز بخشی از فضاهای پارک حاشیه‌ای به پارکومترهای جدیدی که با بلیت الکترونیکی مترو و اتوبوس قابل استفاده است، اعلام کرد: امسال بخش دیگری از فضاهای پارک حاشیه‌ای پایتخت به پارکومتر مجهز خواهد شد.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای حذف مبادله پول نقد بین پارکبان و شهروندان خبر داد و گفت: علاوه بر افزایش شمار پارکومترهای دیجیتال، دستگاه‌هایی در اختیار پارکبان‌ها قرار خواهیم داد تا به این ترتیب اخذ وجه پارک، تنها از طریق بلیت الکترونیک انجام شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری برای توسعه خدمات کارت بلیت الکترونیکی در حوزه حمل‌ونقل عمومی، اظهار داشت: مطالعات این پروژه در حال انجام است تا در آینده نزدیک، کارت بلیت مترو تهران در پارکینگ‌های عمومی، پارک حاشیه‌ای و تاکسی نیز قابل استفاده باشد و تا پایان امسال قطعا بخشی از این اهداف محقق می‌شود.

کد خبر 171899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز