شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولاند در آمریکا گفت نیروهای فرانسوی را تاپایان سال از افغانستان بیرون می‌برد.

holande-obama

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور تازه انتخاب شده فرانسه در دومین سفر خارجی و اولین سفرش به آمریکا نظرش را درخصوص برگرداندن نیروهای فرانسوی از افغانستان اعلام کرد.

more  گزارش و عکس از دیدار اولاند و مرکل

more  خوشامد توفانی به اولاند

اوباما در واکنش به این گفته سرش را تکان داد اما پاسخ مستقیمی نداد. در آستانه نشست ناتو ، کاخ سفید به‌دنبال این است که بر مستحکم ماندن ائتلاف در جنگ افغانستان حتی درصورت بیرون رفتن کشورها تاکید کند و اولاند به اوباما اطمینان داد فرانسه قصد ندارد از ائتلاف و همکاری‌شان کنار بکشد.

رئیس جمهور جدید فرانسه گفت: "ما به حمایتمان از افغانستان به شیوه‌ای دیگر ادامه می‌دهیم. حمایت‌مان شکل دیگری پیدا خواهد کرد. من کاملا مطمئنم که راه درست را خواهم یافت بنابراین متحدان‌مان می‌‌توانند به ماموریت‌شان ادامه دهند؛ بدین ترتیب من هم می‌توانم به قولی که به مردم فرانسه داده‌ام عمل کنم"

این حرکت اولاند سوسیالیست به این معناست که فرانسه، یکی از شرکای مهم حاضر در این جنگ، نیروهایش را به‌طور دقیق 2 سال پیش از مهلت تعیین شده برای خروج از افغانستان، از این کشور بیرون می‌برد. این موضوع می‌تواند بار کار و مسئولیت را به‌دوش دیگر متحدان بگذارد و همین مسئله دلیل کافی برای تسریع در ترک خاک افغانستان را در اختیارشان می‌گذارد.

فرانسوا اولاند بعد به خبرنگاران گفت که بخشی از 3 هزار و 300 سرباز فرانسوی بعد از پایان امسال در افغانستان می‌مانند تا هم در کار آموزش کمک کنند هم تجهیزات را به کشور خودشان برگردانند.

کد خبر 171024
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز